Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Działanie gaźnika elementarnego

Posted in Uncategorized  by admin
October 15th, 2016

Podciśnienie LIP zależy od rodzaju dyszy i sposobu jej umieszczenia. Jeżeli dysza jest wbudowana w kanale paliwa prowadzącym do rozpylacza to: AP = Po — Pg — APg [kG/m2]. Chwilowa intensywność wypływu paliwa z rozpylacza w takim przypadku zależy tylko od przepustowości dyszy i jest ściśle związana z podciśnieniem w gardzieli.  Jak długo silnik nie pracuje, tak długo poziomy paliwa w studzi ence, rozpylaczu i w komorze pływakowej są identyczne. Po rozruchu silnika rozpylacz i studzienka szybko opróżniają sie z paliwa, ponieważ dysza przepuszcza mniej paliwa niż wydostaje sie go ze studzienki przez rozpylacz. W takim przypadku chwilowa intensywność wypływu z rozpylacza nie zależy od podciśnienia w gardzieli, lecz tylko od wysokości H poziomu paliwa ponad ujściem dyszy paliwa. [podobne: Parking lotnisko Pyrzowice, parking pyrzowice, parking lotnisko Chopina ]

Jak długo silnik nie pracuje, tak długo poziomy paliwa w studzience, rozpylaczu i w komorze pływakowej są identyczne. Po rozruchu silnika studzienka opróżnia sie z paliwa. Ponieważ powietrze może wówczas napływać do studzienki tylko przez wąski kanalik dyszy powietrza, ciśnienie w studzience (Pst) jest niższe niż ciśnienia atmosferyczne (Po).

Natomiast podczas pełnego uchylenia przepustnicy i znamionowej prędkości biegu silnika, czyli w okresie największego zużycia powietrza, gaźnik idealny powinien wytwarza bogatą mieszankę o współczynniku 0,85, c umożliwia silnikowi rozwijanie największej mocy.

Działanie gaźnika elementarnego. Ponieważ gaźnik elementarny ma dysze i jeden tylko rozpylacz, którego wylot znajduje się w gardzieli, chwilowy skład wytwarzanej mieszanki paliwowo-powietrznej zależy jedynie od intensywności przepływu powie trza przez gardziel.

Chwilowa intensywność wydobywania się paliwa z rozpylacza zależy od podciśnienia w studzience, czyli i od podciśnienia w gardzieli.

Gaźnik idealny. Jeżeli silnik ma pracować nienagannie z dowolną prędkością biegu (w zakresie prędkości użytecznych) i dowolnym obciążeniem (nie przekraczającym dopuszczalnego), gaźnik powinien wytwarzać mieszankę według charakterystyki gaźnika idealnego. Ujmując poglądowo, w razie niewielkiego obciążenia lub malej predkości biegu silnika, czyli kiedy mieszanka powoli przepływa przewodem ssącym, rozpylanie paliwa, odparowanie i mieszanie się z powietrzem jest mało intensywne.

 

Tags: , ,

Comments are closed.