Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Elektryczna pompa zasilająca

Posted in Uncategorized  by admin
October 14th, 2016

Element tłoczący (np. przepona) pompy elektrycznej pulsuje znacznie wolniej niż w pompie mechanicznej lub pneumatycznej, przy czym wykonuje on pełne skoki, których częstość nie zależy od chwilowej prędkości obrotowej walu korbowego, lecz tylko od poboru paliwa przez urządzenie dawkujące. Tym samym poruszające się części (np. przepona i zaworki) pompy elektrycznej pracują w o wiele korzystniejszych warunkach, niż np. w pompie mechanicznej, a co za tym idzie trwałość ich jest znacznie większa.

Elektryczna pompa zasilająca może być wbudowana w samochodzie w dowolnym miejscu, np. w szczególnie skutecznie chłodzonym. Stanowi to istotną zaletę w porównaniu z mechaniczną pompą paliwa, która podczas pracy silnika zawsze nagrzewa się w większym lub mniejszym stopniu, co sprzyja tworzeniu się tzw. „korków” z par benzyny w pompie i w przewodach. Wadą pompy elektrycznej jest bardziej skomplikowana budowa i związany z tym większy jej koszt wytwarzania oraz możliwość przerwania dopływu paliwa w przypadku uszkodzenia instalacji elektrycznej. Pobór prądu przez pompę elektryczną jest niewielki i nie przekracza na ogół 0,25 A. [patrz też: serwis mazda warszawa, serwis volvo warszawa, regeneracja przekładni kierowniczych ]

Przeponowa pompa elektryczna. Cewka elektro— magnesu znajduje się w kadłubie pompy ponad przeponą umieszczoną między dwoma miseczkowymi podkładkami, przymocowanymi do pionowego rdzenia elektromagnesu.

Kiedy prąd płynie  przez uzwojenie cewki, rdzeń zgniata stożkową sprężynę, a przepona wykonuje suw ssania. Pod koniec suwu ssania rozwierają się styki, wskutek czego zostaje przerwany przepływ prądu przez uzwojenie elektromagnesu. Wobec zaniku oddziaływania elektromagnesu obecnie zaczyna rozprężać się sprężyna stożkowa, zmuszając rdzeń do wykonania suwu roboczego i tłoczenia paliwa przez przewód do urządzenia dawkującego. Pod koniec suwu roboczego rdzenia zwierają się znów styki, prąd zaczyna płynąć przez uzwojenie elektromagnesu i cały przebieg powtarza się od początku.

Kiedy pobór paliwa przez silnik jest mały, suw roboczy rdzenia odbywa się powoli. Skoro zużycie paliwa przez silnik wzrasta, suwy robocze rdzenia sa coraz szybsze i częstsze. Natomiast suwy ssania odbywają się zawsze z taką sama prędkością. Jeśli silnik nie pracuje, skoki rdzenia pompy powtarzają Się co kilkadziesiąt sekund, a ich częstość zależy tylko od szybkości przeciekania paliwa przez zaworki pompy. Filtr i osadnik w pompie elektrycznej umocowane są od dołu, aby podczas oczyszczania filtru zawartość szklanki nie oblewała obudowy pompy.

Tłoczkowa pompa elektryczna. Jak długo w obwodzie elektromagnesu prąd nie płynie, tak długo rdzeń elektromagnesu spełniający zadania tłoka pompy jest utrzymywany w górnym położeniu przez sprężynę. wówczas pomocniczy magnes trwały usiłując zbliżyć się do stalowego tłoka zwiera styki przerywacza.

Tags: , ,

Comments are closed.