Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Gaźnik SOLEX AI

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Gaźnik SOLEX AIP składa się z trzech podstawowych części: kadłuba z komorą pływakową, pokrywy komory pływakowej, stanowiącej całość z gardzieli. Paliwo wytryskuje przez trzy poprzeczne otworki wylotowe. Dwie ścianki gardzieli o regulowanym przekroju prostokątnym wykonane są jako zawieszone na zawiasach skrzydła profilowe, Wolny przelot gardzieli może się zmieniać w granicach od 11,5 X 37 min do 32 x 37 mm. Część przekroju gardzieli jest zajęta przez rozpylacz. Skrajne położenia skrzydeł wyznaczone są przez ograniczniki — nadlewy wewnętrzne oraz ścianki kadłuba.

Na pochylonych powierzchniach skrzydeł u góry opierają się dwie zasłonki blaszane przyciskane sprężynkami. Skrzydła mają u dołu wycięcia, przez które przestrzenie poza skrzydłami łączą się z komorą mieszankową gaźnika. Blaszane zasłonki nie dopuszczają zasysanego powietrza do przestrzeni poza skrzydłami, co wywołuje różnicę ciśnień, powodującą większe lub mniejsze rozchylenie skrzydeł.

W członie dolnym ułożyskowana jest przepustnica, a z zewnątrz niego gaźniczek rozruchowy, czerpiący paliwo ze studzienki umieszczonej obok komory pływakowej.

W razie zapalenia się mieszanki w gaźniku („strzału w gaźniku”) zasłonki blaszane podnoszą się, co ułatwia uchodzenie spalin i zapobiega powstawaniu nadciśnienia. [przypisy: wypożyczalnia samochodów katowice, wypożyczalnia samochodów lublin, Wypożyczalnia samochodów Rzeszów ]

Komora mieszankowa, w której jest wbudowana przepustnica, ma przekrój kwadratowy o wymiarze 37 x 37 mm i stanowi jakby przedłużenie gardzieli. W obudowę komory mieszankowej gaźnika wbudowany jest podciśnieniowy ogranicznik szybkobieżności. Do sterowania zasysacza i przepustnicy oraz do przymusowego ustawiania skrzydeł gardzieli służy układ dźwigienek.

Na okres uruchamiania silnika przymyka się zasysacz, a odgięty koniec dwuramiennej dźwigienki uchyla wówczas przepustnicę o niewielki kąt. Po włączeniu rozrusznika wał korbowy zaczyna się obracać i w rurze ssącej powstaje podciśnienie, co powoduje wypływanie paliwa z otworów rozpylacza. Paliwo ścieka w dół i rozprasza się w strumieniu powietrza przepływającego obok uchylonej przepustnicy. Na powierzchni przepustnicy są wytłoczone dwa żeberka prowadzące do środka dolnego obrzeża, które kierują paliwo ściekające na przepustnice w strumień powietrza. Zapobiega to osiadaniu paliwa na ściankach rury ssącej.

Tags: , ,

Comments are closed.