Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Gaźniki silników motocyklowych

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Tanie silniki małych samochodów, ze względu na prostotę obsługi i niski koszt, wyposaża się najczęściej w gaźniki silników motocyklowych. Gaźnik taki nie zapewnia jednak równie ekonomicznej pracy silnika, jak zwykły gaźnik samochodowy.

Gaźnik motocyklowy na ogól nie ma gardzieli w takim zrozumieniu, jak gaźnik samochodowy. Najczęściej gaźnik motocyklowy ma dwie przepustnice: powietrza i mieszanki, lecz zmienianie wolnego przelotu dla przepływu powietrza wokół rozpylacza nie zapewnia odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obciążeń silnika. Dlatego też przeważnie stosuje się dodatkową kompensację skladu mieszanki przez zmienianie wolnego przelotu dyszy paliwa za pomocą stożkowej iglicy, odpowiednio do zmian otwarcia przepustnicy mieszanki. Według tej zasady pracują prawie wszystkie gaźniki motocyklowe. [podobne: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko, wypożyczalnia samochodów gdynia ]

Przepustnica jest wbudowana w korpus gaźnika. Wewnątrz przepustnicy mieszanki znajduje się przepustnica powietrza. Położenia obydwóch przepustnic zmieniane są za pomoca giętkich cięgieł i sprężyn powrotnych. W położeniu najniższym przepustnica mieszanki jest uchylona tylko na tyle, aby zapewnić dostateczny przepływ mieszanki podczas jałowego biegu silnika. Wielkość szczeliny reguluje sie śrubą, służącą jako zderzak przepustnicy.

Do wytwarzania emulsji paliwowo-powietrznej układ biegu jałowego pobiera ze studzienki paliwo dozowane dyszą paliwa, a powietrze dozowane przez dyszę i śrubę regulacyjną.

Podczas rozruchu zimnego silnika mieszankę wzbogaca się przez sztuczne podniesienie poziomu paliwa, a więc przez tzw. „przelanie gaźnika”, „zatopienie pływaka” lub zdławienie wlotu powietrza do gaźnika. Paliwo w takich warunkach bardzo intensywnie wypływa wszystkimi rozpylaczami. Gaźnik AMAL jest skonstruowany podobnie, jak gaźnik BING. Kompensacja składu mieszanki odbywa się mechanicznie oraz częściowo drogą powietrznego hamowania wypływu paliwa w całym zakresie użytecznych prędkości biegu silnika ; zapewnia to regularny bieg silnika pracującego z małym obciążeniem, nawet w razie silnego zubożenia mieszanki (już niedopuszczalnego w przypadku zasilania gaźnikowego, ze względu na wypadanie zapłonów w cylindrach i „strzelanie” w gaźnik lub w rurę wydechową), ograniczone zużycie części ; intensywne parowanie paliwa we wnętrzu cylindrów zmniejsza obciążenia cieplne części najsilniej nagrzewających się od spalin ; urządzenie wtryskowe rozpyla paliwo na bardzo drobne kropelki, które niemal natychmiast parują nawet w powietrzu o dość niskiej temperaturze; dzięki temu brak w ogóle możliwości wydzielania się ciekłego paliwa w rurze ssącej lub w cylindrach, a więc niszczenia filmu olejowego na gładzi cylindrów i rozcieńczania oleju silnikowego, co w razie zasilania gaźnikowego pogarsza warunki smarowania części silnika i powoduje wzmożone ich zużycie,

Tags: , ,

Comments are closed.