Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Gaźniki

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Kiedy silnik zaczyna pracować, wskutek wzrostu podciśnienia w rurze ssącej otwiera się zawór rozruchowy i umożliwia napływanie powietrza do studzienki rozruchowej, w wyniku czego mieszanka ubożeje. Jednocześnie spaliny uchodzące przez rure wydechową nagrzewają przewód ciepłego powietrza i do termostartera dopływa coraz cieplejsze powietrze, ogrzewając bimetalową spiralę, która rozpręża się i przekręca zawór obrotowy gaźnika rozruchowego.

Gaźniki o kompensacji składu mieszanki przez doprowadzanie dodatkowego powietrza wyszły już prawie z użycia. Tego rodzaju gaźniki, np. L22A, K22G i K49, spotyka się jednak jeszcze w niektórych samochodach — np. M-20 Warszawa, GAZ-5 i LUBLIN-51.

Gaźnik o kompensacji składu przez doprowadzanie dodatkowego powietrza ma zwykle gardziel o stosunkowo małym wolnym przelocie. Dzięki temu przy określonym natężeniu przepływu powietrza uzyskuje sie dość znaczne podciśnienie w gardzieli i stosunkowo bogatą mieszankę w zakresie małych obciążeń silnika. Natomiast w zakresie dużych obciążeń podciśnienie w gardzieli jest duże, wskutek  czego otwiera się dodatkowy zawór umożliwiający dopływanie powietrza z pominięciem gardzieli, co zapewnia wymagane zubożanie zbyt bogatej mieszanki. Najczęściej głosuje sie płytkowe zawory dociskane sprężynami lub wykonane jako odginające się sprężyste płytki stalowe.

Wskutek uchylania przepustnicy mieszanka zasysana przez silnik początkowo wzbogaca się dość szybko, aż do chwili otwarcia sie zaworu dodatkowego powietrza lub odchylenia mieszanki podczas pracy silnika z pełnym obciążeniem zapewnia się przez przymusowe zwężenie gardzieli. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

Kompensacja składu mieszanki przez zmienianie dopływu paliwa do rozpylaczy, odpowiednio do przez zmienianie przelotu gardzieli zmian podciśnienia w gardzieli, daje się zrealizować różnymi sposobami. Praktyczne zastosowanie w gaźnikach samochodowych znajdują jednak tylko niżej omówione metody.

Wskutek uchylania przepustnicy w gaźniku o studzience całkowicie otwartej mieszanka gwałtownie ubożeje, w gaźniku o studzience całkowicie zamkniętej mieszanka wzbogaca się (jak w gaźniku elementarnym), a w gaźniku z częściowo otwarta studzienką, tj. z powietrznym hamowaniem wypływu paliwa, bez względu na wysokość podciśnienia gardzieli skład mieszanki jest w przybliżeniu stały.

Tags: , ,

Comments are closed.