Najczęściej butle spoczywają na drewnianych wspornikach z nakładkami filcowymi i są unieruchomione przy użyciu specjalnych ściągaczy oraz haków. Butle napełnia się gazem wysokosprężonym bez wybudowywania ich z samochodu.
Reduktor ciśnienia gazu. Reduktory samochodowych instalacji gazowych są to urządzenia całkowicie samoczynne, dwustopniowe, typu przeponowo-dźwigniowego. W instalacji gazu wysokospreżonego reduktor obniża ciśnienie gazu w dwóch etapach — najpierw z ciśnienia około 200 kG/cm2 do 3 kGłcm2 w komorze redukcyjnej pierwszego stopnia, a następnie z około 3 kG/cm2 do ciśnienia atmosferycznego w k...
Jeżeli zwiększa się różnica ciśnień działająca na tłoczek wybieraka regulatora, tłoczek wsuwa sie w głąb cylinderka i za pośrednictwem krzywki sterującej zbliża zderzak nastawny do zderzaka stałego. Natomiast w razie zmniejszania sie podciśnienia w rurze ssącej tłoczek wybieraka przemieszcza się wskutek nacisku sprężyny powrotnej, dzięki czemu ustępujący pod naporem paliwa tloczek swobodny odsuwa nieco zderzak nastawny od zderzaka urządzenia dawkującego. Pojedynczy wirnik jednowirnikowego urządzenia dawkujacego obraca się z taką samą prędkością obrotową co i wał rozrządu, czyli podczas każdego peł...
Ze względu na stan gazu zmagazynowanego w butlach rozróżnia się zwykle trzy zasadnicze systemy zasilania silników samochodowych:
— zasilanie gazem wysokosprężonym,
— zasilanie gazem ciekłym (płynnym),
— zasilanie gazem niskosprężonym,
Wszystkie wspomniane sposoby są stosowane głównie do zasilania gazami palnymi silników o zapłonie iskrowym. Odrębne zagadnienie stanowi natomiast rzadko spotykane zasilanie gazami palnymi silników wysokoprężnych (o zapłonie samoczynnym).
Zalety i wady zasilania gazami palnymi. Stosowanie gazów palnych jako materiałów pędnych do silników samochodowych ma dodatn...