Element tłoczący (np. przepona) pompy elektrycznej pulsuje znacznie wolniej niż w pompie mechanicznej lub pneumatycznej, przy czym wykonuje on pełne skoki, których częstość nie zależy od chwilowej prędkości obrotowej walu korbowego, lecz tylko od poboru paliwa przez urządzenie dawkujące. Tym samym poruszające się części (np. przepona i zaworki) pompy elektrycznej pracują w o wiele korzystniejszych warunkach, niż np. w pompie mechanicznej, a co za tym idzie trwałość ich jest znacznie większa.
Elektryczna pompa zasilająca może być wbudowana w samochodzie w dowolnym miejscu, np.
Wskutek włączenia zapłonu prąd zaczyna płynąć przez uzwojenie cewki i, w wyniku oddziaływania jej pola magnetycznego, tłok zostaje ściągnięty ku dołowi, z przezwyciężeniem oporu sprężyny. Ponieważ główka stalowego tłoka wysuwa się z obszaru działania trwałego magnesu, Opada on w dół pozwalając na rozwarcie się styków przerywacza i przerwanie przepływu prądu przez uzwojenie cewki. Powoduje to zaniknięcie pola magnetycznego i ściśnięta sprężyna wypycha tłok do góry, aż do chwili ponownego zwarcia styków.
Zaworki grzybkowe, ssący i tłoczący, osadzone są w osi stal...
Każda z marek samochodów kojarzy się nam z czymś innym. Volvo kojarzymy z bezpieczeństwem, Volkswagena z tanimi częściami zamiennymi i dobrą jakością. Toyota zapisała się w pamięci Polaków jako auto niezawodne, o świetnej jakości wykonania i dosyć drogie. Najpopularniejszym modelem Toyoty w Polsce jest Corolla, wielokrotnie wygrywająca nagrody w kategorii niezawodności. Toyota to pierwszy pod względem wielkości produkcji p...