Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Paliwo do urządzenia biegu jałowego

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Gaźnik SU  stosowany jest szeroko w rozmaitych wykonaniach w osprzęcie silników samochodów produkowanych w Wielkiej Brytanii. Sposób działania tego gaźnika jest zupełnie inny niż gaźnika klasycznego, ponieważ dzięki odpowiedniej konstrukcji zapewnia się utrzymywanie stalego podciśnienia, powodującego wypływanie paliwa z dyszy.

Paliwo do urządzenia biegu jałowego pobierane jest z kanalu za główną dyszą paliwa. Z paliwa dozowanego przez dysze biegu jałowego oraz powietrza dopływającego przez dyszę wytwarza się emulsja paliwowo-powietrzna, wysysana do cylindrów ze studzienki biegu jałowego kanałem, a następnie dwoma kanalikami wylotowymi, z których jeden ma wolny przelot regulowany śrubą.

Dzięki połączeniu komory podciśnieniowej cylinderka z komorą mieszankową oraz polaczeniu przestrzeni po drugiej stronie tłoczka z atmosferą, podczas otwierania przepustnicy, a wiec i wzrastania podciśnienia w komorze mieszankowej, tłoczek jest unoszony ku górze, W okresie całkowitego uchylenia przepustnicy w komorze mieszankowej panuje takie samo podciśnienie, jak i w rurze ssącej. Przesuwny tłoczek jest osadzony na sworzniu prowadzonym w odpowiednim nadlewie cylinderka. Wskutek odpowiedniego doboru wymiarów przesuwnego tłoczka, sworznia i kanalu, u wylotu rozpylacza utrzymuje sie prawie stałe ciśnienie. [przypisy: wypożyczalnia samochodów katowice, wypożyczalnia samochodów lublin, Wypożyczalnia samochodów Rzeszów ]

Wskutek przymykania przepustnicy tłoczek opada w dół pod własnym ciężarem. Chwilowe drgania tłoczka są skutecznie tłumione wskutek małej przepustowości kanału i dość dużej bezwładności układu,

Podciśnienie u wylotu rozpylacza jest w różnych warunkach pracy silnika prawie stałe, a więc skład mieszanki reguluje się zmieniając intensywność wydobywania się paliwa z rozpylacza przez mechaniczną korekcję wypływu paliwa. DO tego celu służy stożkowa iglica osadzona w sworzniu i przesłaniająca częściowo wolny przelot dyszy paliwa. Dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu iglicy uzyskuje się wymaganą zmianę składu mieszanki w całym zakresie obciążeń silnika. Kształt iglicy dobiera się zwykle doświadczalnie.

Urządzenie biegu jałowego jest zbędne, ponieważ nawet w razie prawie całkowitego przymknięcia przepustnicy podciśnienie u wylotu rozpylacza wystarcza do wytwarzania mieszanki o wymaganym składzie. Znaczne wzbogacenie mieszanki, konieczne np. podczas rozruchu zimnego silnika, następuje wskutek przesunięcia za pomocą dźwigienki studzienki wraz z dyszą paliwa ku dołowi, podczas gdy tłoczek wraz z iglica pozostaja w poprzednich położeniach. Wówczas zwiększa sie wolny przelot dyszy paliwa i odpowiednio obficiej wydobywa się paliwo z rozpylacza. Po nagrzaniu się silnika studzienkę przesuwa się z powrotem ku górze. Prędkość obrotową biegu jałowego reguluje sie ustawiając wysokość położenia studzienki oraz tłoczka z iglicą za pomocą śrub regulacyjnych.

Tags: , ,

Comments are closed.