Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Pneumatyczna pompa zasilająca

Posted in Uncategorized  by admin
October 14th, 2016

Wymaganą szczelność uzyskuje sie dzięki wysokiej gładkości powierzchni zaworków. Płytki zaworków i przepony powinny być odporne na działanie podwyższonych temperatur, co najmniej do 80 oc.

Pneumatyczna pompa zasilająca stanowi z reguły osprzęt dwusuwowego silnika gaźnikowego o wstępnym sprężaniu mieszanki w skrzyni korbowej. Górny człon takiej pompy nie różni się niczym od gornego członu mechanicznej pompy zasilającej. Do napędu pompy pneumatycznej wykorzystuje się zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej silnika dwusuwowego. Pompa pneumatyczna jest osadzona na kadłubie silnika, a przestrzeń pod przeponą ma stałe polaczenie z wnętrzem skrzyni korbowej. [przypisy: serwis mazda warszawa, serwis volvo warszawa, regeneracja przekładni kierowniczych ]

Podczas zasysania mieszanki do skrzyni korbowej panuje w niej podciśnienie, co powoduje odkształcenie przepony, a tym samym zassanie paliwa do pompy. Paliwo jest tloczone do gaźnika w okresie prostowania sie przepony pod naciskiem rozprężającej się sprężyny, kiedy w skrzyni korbowej panuje niewielkie nadciśnienie, czyli podczas każdorazowego przepłukiwania cylindra (napełniania go mieszanką).

Tłoczkowa pornpa zasilająca. Układ zasilania samochodowego silnika wysokoprężnego wyposażony jest przeważnie w tłoczkową pompę zasilającą o napędne mechanicznym. Pompa taka stanowi najczęściej osprzęt pompy wtryskowej i osadzona jest na jej korpusie.

Kiedy rozprężająca Się Sprężyna powrotna tłoczka przesuwa go w kierunku krzywki mimośrodowej, do komory pompowania jest zasysana pewną ilość paliwa. Jednocześnie paliwo znajdujące się po drugiej stronie tłoczka (w tzw. zasobniku) jest wypychane do przewodu prowadzącego do pompy wtryskowej. Podczas suwu roboczego tłoczek przesuwa się pod naciskiem krzywki napędowej, a paliwo jest wypychane z komory pompowania kanałem wyrównawczym na drugą stronę tłoczka. Tloczenie paliwa do pompy wtryskowej odbywa Się wiec tylko pod naciskiem sprężyny powrotnej tłoczka, dzięki czemu w przewodzie zasilającym utrzymuje się stałe nadciśnienie. Podczas pracy pompy długość suwów tłoczka nie zależy od długości skoków

popychacza, lecz jedynie zasilająca BOSCH Od ilości paliwa Odpływającego do pompy wtryskowej, Jeśli silnik pracuje z dużym obciążeniem, to skoki tłoczka są stosunkowo długie, a w razie małego obciążenia odpowiednio krótsze. Natomiast popychacz wykonuje zawsze Skoki jednakowej długości, ponieważ zależą one jedynie od wysokości krzywki napędowej. Elektryczna pompa zasilająca tłoczy paliwo dzięki oddziaływaniu zwory elektromagnesu na przeponę lub tłoczek. Elektryczna pompa paliwa, w odróżnieniu od mechanicznej lub pneumatycznej, utrzymuje określone ciśnienie tłoczenia w przewodzie zasilającym przez cały okres włączenia zapłonu, a wiec również i wówczas, kiedy silnik jeszcze nie pracuje np. przed rozruchem.

Tags: , ,

Comments are closed.