Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Podciśnieniowe urządzenia zasilające

Posted in Uncategorized  by admin
October 14th, 2016

Urządzenia podciśnieniowe do tłoczenia paliwa, tzw. gwarowo „mamki”, były kiedyś powszechnie stosowane ze względu na prostotę budowy, jednak z uwagi na istotne wady zostały obecnie prawie całkowicie wyparte przez bardziej niezawodne pompy zasilające. Niemniej podciśnieniowe urządzenia zasilające spotyka się dziś jeszcze w osprzecie nowoczesnych silników, jak np. urządzenie systemu AUTOWAC stosowane w wyposażeniu silników LE Y LAND. Urządzenie to składa się ze zbiornika wyrównawczego, urządzenia pływakowego oraz osprzętu pomocniczego. Komora pływakowa jest wbudowana we wnętrzu zbiornika wyrównawczego, z którym łączy sie poprzez zawór opadowy. Ze zbiornika wyrównawczego paliwo dopływa do pompy wtryskowej pod własnym ciężarem.

Podczas pracy silnika dzięki wysysaniu powietrza z komory pływakowej (przez pompę podciśnieniową układu hamulcowego) utrzymuje sie w niej podciśnienie. Wówczas zawór opadowy jest zamknięty, a do komory podciśnieniowej napływa paliwo ze zbiornika głównego. W miarę napełniania się komory pływakowej, znajdujący się w niej pływak podnosi się coraz wyżej i w końcu jednocześnie otwiera zawór powietrza i zamyka zawór ssący. Powoduje to natychmiastowy zanik podciśnienia w komorze pływakowej i otwarcie się zaworu opadowego, wskutek czego paliwo Spływa do zbiornika wyrównawczego (połączonego stale z atmosferą poprzez wywietrznik), a pływak opada w dół. Po nieznacznym opadnięciu pływaka samoczynnie zamyka się zawór powietrza i jednocześnie otwiera się zawór ssący. W rezultacie w komorze pływakowej powstaje znów podciśnienie i omówiony przebieg powtarza sic od początku. Podczas pracy silnika pływak urządzenia AUTO VAC wykonuje tylko drobne ruchy drgające, dzięki czemu do zbiornika wyrównawczego napływają jedynie niewielkie ilości paliwa. [więcej w: serwis mazda warszawa, serwis volvo warszawa, regeneracja przekładni kierowniczych ]

Zbiornik wyrównawczy ma oddzielny wlew umożliwiający napełnianie paliwem pompy wtryskowej w okresie gdy  silnik nie pracuje. Króciec przewodu odprowadzającego paliwo do pompy wtryskowej zaopatrzony jest w kurek trójdrożny, dzięki czemu – urządzenie AUTO VAC spełnia zarazem zadania rezerwowego zbiornika paliwa.

Metody zasilania. Silnik samochodowy może być zasilany gazem palnym, albo zmagazynowanym w butlach gazowych lub innych zbiornikach, zamocowanych na samochodzie albo wytwarzanym w specjalnym urządzeniu — tzw. gazownicy, wbudowanej w pojeździe. Zapas paliwa gazowego zmagazynowanego w butlach uzupełnia okresowo w specjalnych stacjach ładowania gazu. Gazownica wytwarza paliwo gazowe ze stałych materiałów palnych, jak węgiel, drewno, torf, koks lub półkoks i inne, które w swej zwykłej postaci nie nadają sie do zasilania silników spalinowych

Tags: , ,

Comments are closed.