Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Podciśnieniowy regulator pompy paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Podczas suwu napełniania tłoczek wysuwa się z obudowy pompy wtryskowej i jednocześnie nieco sie obraca. W okresie, kiedy kanaliki promieniowe w tulei upustowej pokrywają się z promieniowymi kanalikami wlotowymi w tłoczku, z komory zasilającej napływa intensywnie paliwo do wnętrza cylinderka. Bezpośrednio przed zmianą kierunku posuwistego ruchu tłoczka na przeciwny, jego ścianka przeslania wyloty kanalików w tulei upustowej, wskutek czego kończy sie w zasadzie napełnianie cylinderka paliwem (którego drobne ilości napływają jeszcze nadal przez kanaliki upustowe w tłoczku). [patrz też: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Po wykonaniu zwrotu tłoczek wsuwa się w głąb cylinderka (suw roboczy), a jednocześnie promieniowy kanalik wylotowy w jego ściance nasuwa się na wlot jednego z ośmiu kanalików odpływowych w obudowie pompy wtryskowej. Początkowo, w miare zmniejszania się pojemności wnętrza cylinderka, paliwo wypływa z niego przez kanaliki upustowe w tłoczku z powrotem do komory zasilającej. Tłoczenie paliwa do wtryskiwacza rozpoczyna się dopiero w chwili, kiedy wyloty kanalików upustowych w przesuwającym się tłoczku zostają całkowicie przesłonięte przez gładź otworu w nieruchomej tulei upustowej. Wówczas bowiem, wskutek wzrostu ciśnienia w cylinderku, otwiera sie osadzony w tłoczku zaworek odcinający i paliwo wydostaje się przez kanalik wylotowy tłoczka oraz pokrywający się z nim kanalik odpływowy do króćca tłoczącego i dalej do wtryskiwacza. Tłoczenie paliwa trwa aż do końca suwu roboczego tłoczka. Następnie powtarza się znów cały omówiony cykl pracy sekcji tłoczącej, lecz tym razem paliwo jest już doprowadzane do następnego wtryskiwacza — przez sąsiedni kanalik odpływowy, kolejny ze względu na kierunek obrotu tłoczka. W ten sposób, podczas jednego pełnego obrotu tłoczka do każdego z ośmiu kanałów ssących silnika wtryśnięta zostaje dokładnie taka sama dawka paliwa. Sterowanie dawkowaniem polega na poosiowym przesuwaniu tulei upustowej, dzięki czemu wcześniej lub później rozpoczyna się tłoczenie paliwa do wtryskiwaczy. Natomiast koniec tłoczenia, a wiec i koniec wtryskiwania, jest stały. Dawkowanie ulega zmianie wskutek przekręcania mimośrodu sterujacego, którego kołek ustalający zmusza tuleje upustową do przemieszczenia sie w odpowiednim kierunku.

Podciśnieniowy regulator pompy paliwa zależnie od podwtryskowej AMERICAN BOSCH ciśnienia panującego w rurze ssącej silnika jest ustawiane przez tłoczkowy regulator podciśnieniowy, który za pomocą układu mechanicznego przesuwa tuleję upustową lub utrzymuje ją w określonym położeniu. Wzbogacanie mieszanki na okres rozruchu zimnego silnika i podczas jego biegu jałowego zapewnia dodatkowe urządzenie sterujące, wbudowane w dławice nastawną regulatora.

Tags: , ,

Comments are closed.