Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Pompy zasilające

Posted in Uncategorized  by admin
October 14th, 2016

Wkłady komorowe. Na wzmiankę zasługują filtry z wkładami komorowymi, opracowane przez firmę Bosch. Paliwo doprowadzane do wnętrza obudowy filtru wpływa przez filtru komorowego BOSCH. Wycięcia w płytkach odległościowych do wnetrza płaskich komór wlotowych utworzonych przez sączki tarczowe i płytki odległościowe.

Aby zmniejszyć szybkość zamulania się wkładu często osłania się go sączkiem powierzchniowym z gęstego płótna. Filtru komorowego z wkładem nieosłoniętym nie zaopatruje się w korek spustowy w dnie obudowy, ponieważ zanieczyszczenia nie gromadzą się na dnie obudowy, lecz w komorach wkładu, a więc nie zachodzi potrzeba spuszczania oleju. Małych wkładów komorowych nie osłania się sączkami powierzchniowymi, ponieważ z uwagi na małą czynną powierzchnię szybko ulegają one zamulaniu.

Filtr dokładnego oczyszczania jest zwykle zaopatrzony we wkręt odpowietrzający, a często również i w zawór przelewowy ograniczający ciśnienie tłoczenia paliwa do pompy wtryskowej. [przypisy: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

Do przetłaczania paliwa ze zbiornika do urządzenia dawkującego, a wiec gaźnika lub pompy wtryskowe), służy pompa zasilająca, napędzana najczęściej mechaniczne lub rzadziej elektrycznie. Czterosuwowe silniki gaźnikowe wyposaża się przeważnie w mechaniczne pompy przeponowe lub elektryczne, a dwusuwowe silniki gaźnikowe w przeponowe pompy pneumatyczne.

Pompy mechaniczne napędzane są zwykle przez krzywkę wału rozrządu silnika lub krzywkę wałka kułaczkowego pompy wtryskowej. Miejsce wbudowania pompy mechanicznej zależy przede wszystkim od konstrukcji silnika. Pompa zasilająca tłocząca benzynę powinna być możliwie skutecznie izolowana cieplnie od silnika i zainstalowana w miejscu zapewniającym dość intensywne jej chłodzenie. Nagrzewanie się pompy zasilającej podczas pracy silnika może bowiem powodować niedomagania w działaniu układu zasilania, w wyniku tworzenia się korków parowych w jej komorach.

Przeponowa pompa zasilająca. Krzywka napędzająca zmusza dźwignię do wykonywania ruchów wahadłowych. Ruchy dźwigni powodują odkształcanie sie elastycznej przepony. Podczas uginania się przepony w przestrzeni wypełnionej paliwem powstaje podciśnienie wskutek czego sączek do komory wylotowej paliwo wypływa szczelinami w płytce nego i dalej do pompy wtryskowej. Jeżeli silnik pracuje z małym obciążeniem, pobór paliwa jest niewielki, wskutek czego odkształcona przepona prostuje się tylko częściowo, a cięgło dźwigni napędowej wykonuje bardzo krótkie ruchy posuwisto-zwrotne. Natomiast podczas dużego poboru paliwa sprężyna może prawie zupełnie rozprostowywać przeponę

Tags: , ,

Comments are closed.