Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
June 13th, 2018

Podczas ustępowania pod naciskiem garbu obracającego sie wałka kułaczkowego popychacz zgniata nieco (skok popychacza — 0,38 mm) wkładkę, wskutek czego otwiera się zawór odcinający i paliwo jest wytłaczane z komory ciśnieniowej do wtryskiwacza. W miarę zanikania nacisku garbu walka kułaczkowego wkładka gumowa rozpręża się i cofa popychacz, przy czym jednocześnie otwiera się zawór wlotowy i paliwo jest zasysane do wnętrza komory ciśnieniowej. Dawkowanie pompy wtryskowej zmienia się przez przekręcanie za pomocą dźwigni sterującej wałka mimośrodowego, o który opiera się zawór wlotowy, co opóźnia lub przyspiesza odcinanie połączenia pomiędzy komorą ciśnieniową i kanalikami wlotowymi (czyli zmienia czynna długość skoku popychacza, wykorzystywaną do tłoczenia paliwa).

Chwilowe dawkowanie pompy wtryskowej ustawiane jest dzięki współdziałaniu dwóch regulatorów — podciśnieniowego (reagującego na podciśnienie w rurze ssącej, czyli obciążenie silnika) oraz odśrodkowego (zależnie od prędkości biegu silnika). Zwiększanie dawkowania w okresie nagrzewania po rozruchu lub przechłodzenia silnika zapewnia czujnik temperatury cieczy krążącej w układzie chłodzenia silnika, sterując zawór dławiący, który koryguje działanie przeponowego wybieraka regulatora odśrodkowego.

Walek napędowy obraca się z prędkością obrotową wału korbowego silnika, a każda sekcja tłocząca jest wykorzystywana do zasilania dwóch cylindrów. Podczas kolejnych suwów roboczych tłoczek na przemian doprowadza dawki paliwa to do jednego, to do drugiego wtryskiwacza.

Rozdzielacz składa się z nieruchomego kola o zazebieniu wewnętrznym i obracającego się w nim kola talerzowego o zazębieniu zewnętrznym, Stosunek przełożenia pomiędzy kolami rozdzielacza wynosi 8 : 9. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wałek napędowy

Posts Tagged ‘Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
June 13th, 2018

Urządzenie do podwieszania zaworu ssącego składa się z membrany i popychacza tłoczkowego, który oddziałuje na osłonę śruby centralnej zaworu ssącego powodując jego podwieszenie za pomocą trójramiennych widełek. Charakterystyki zespołów sprężarkowych są następujące: SDK-47 WD-52 rodzaj podwozia kolejowe kołowe moc silnika napędowego w kW (KM) 55 (75) 56 (76) typ sprężarki S2P-216 W2-218a wydajność sprężarki w m3/min 4,7 5 ciśnienie robocze w MN/m2 (at) 0,6 (6) 0,7 (7) pojemność zbiornika wyrównawczego w ma 0,15 0,19 maksymalna prędkość jazdy W km/h 45 60 masa w kg 3320 1900 długość w mm 3890 3850 szerokość w mm 1656 1610 wysokość w mm 1715 1800 7. Podbijaki spalinowe typu KOBRA Podbijaki spalinowe — w przeciwieństwie do opisanych poprzednio podbijaków wibracyjnych i pneumatycznych — nie wymagają urządzeń zasilających. Są znacznie prostsze w obsłudze i bardziej przydatne do wykonywania robót torowych o niewielkim zakresie. Podbijaki spalinowe typu KOBRA są adaptacją młota wyburzeniowego, ale bez mechanizmu obrotu narzędzia (przegubu, łącznika i mechanizmu napędowego regulowanego śrubą). Read the rest of this entry »

Comments Off on Wałek napędowy

Posts Tagged ‘Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
June 13th, 2018

Przełożenie przekładni wynosi 1 : 1,62. Drugi stopień przełożenia uzyskuje się przy włączonym sprzęgle VBA-80 na wałku wejściowym, a wyłączonym sprzęgle na wałku pośrednim. Przełożenie przekładni wynosi w tym przypadku I : 1,035, udział zaś w tym przełożeniu biorą koła zębate. Smarowanie całej przekładni odbywa się olejem krążącym w wymuszonym obiegu. Sterowanie sprzęgłami obu przekładni (jednej i drugiej osi) odbywa się za pomocą jednego przełącznika. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wałek napędowy

Posts Tagged ‘Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
June 13th, 2018

Przenośnik ruchomy może obracać się w dwóch płaszczyznach: poziomej — na specjalnej obrotnicy jest możliwy ruch w granicach ± 1/3 rad (60 0 ) oraz pionowej — za pomocą wciągarki ręcznej jest możliwy ruch przenośnika w granicach 0 do 23 0 . Wciągarka jest napędzana za pomocą przekładni ślimakowej samohamownej. Obydwa przenośniki różnią się jedynie długością oraz sposobem zamocowania. Napęd taśm przenośników odbywa się z elektrobębnów; szybkość przemieszczania się taśm wynosi 2,64 m/s. Napęd jazdy roboczej i transportowej w oczyszczarce OT-400 jest przenoszony na dwie osie, zmontowane na przednim wózku. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wałek napędowy

« Previous Entries