Akcesoria samochodowe sklep
Motoryzacja w czasie ekologii – jakie auto hybrydowe wybrac ?

Posts Tagged ‘Automatyka przemysłowa’

Lata powojenne firmy Toyota.

Posted in Uncategorized  by admin
December 3rd, 2016

Firma Toyota to w Polsce synonim drogiego, świetnie wykonanego i bezawaryjnego auta. Do dzisiaj możemy spotkać modele, które pomimo pełnoletności, sprawują się świetnie i nie mają śladu rdzy. Niewiele osób wie jednak, że firma Toyota po drugiej wojnie światowej ledwo wiązała koniec z końcem.

Japonia po wojnie była w słabej sytuacji finansowej, a firmy motoryzacyjne były w szczególnym narażeniu na bankructwo. Rząd chciał jak najszybciej odbudować kraj pod względem finansowym, z tego powodu zdecydowano się na zakaz produkowania aut osobowych. Toyota mimo wszystko opracowała nowy model takiego samochodu, o małej pojemności silnika. Mimo odwołania niedorzecznego zakazu firma musiała zwolnić znaczną liczbę pracowników. Na początku lat pięćdziesiątych część pracowników zwolniła się sama – inflacja w Japonii rosła bardzo szybko. Firmę uratowała zmiana na stanowisku kierowniczym. Toyota podchwyciła model popularnego amerykańskiego Jeepa. Dzięki temu zdobyła bardzo szybko nowe zlecenia i podniosła się z kryzysu. Model ten dał początek serii, która jest produkowana do dziś – chodzi o Land Cruisera. Firma w latach pięćdziesiątych produkowała także dużą ilość ciężarówek. Jak widać – nie są to pojazdy, z którymi dzisiaj kojarzymy Toyotę. Lata sześćdziesiąte to poprawa sprzedaży aut osobowych, powiązany przede wszystkim z eksportem samochodów do innych krajów. Rok 1964 był dla Toyoty przełomowy – otworzono wtedy pierwszą filię w Europie. Znajdowała się w Danii. Do tej pory firma mogła co najwyżej wzorować się na konkurentach z Ameryki i Europy, jednak rok 1966 przyniósł model, który zrewolucjonizował motoryzację. Toyota Corolla cieszy się do dzisiaj ogromnym powodzeniem. Ten kultowym model został sprzedany w ponad 30 milionach egzemplarzy. Niewielkie gabaryty tego auta oraz niskie spalanie i sportowe osiągi, pozwoliły mu osiągnąć sukces zwłaszcza w USA. Kryzys paliwowy sprawił, że amerykanie zaczęli poszukiwać auta, które będzie bardziej ekonomiczne od potworów z silnikami V8. [więcej w: Automatyka przemysłowa, przegląd techniczny, foteliki samochodowe ]

 

 

Comments Off on Lata powojenne firmy Toyota.

Posts Tagged ‘Automatyka przemysłowa’

Lata powojenne firmy Toyota.

Posted in Uncategorized  by admin
December 3rd, 2016

Oszczędzacze nastawne działają według rozmaitych zasad, przy czym najczęściej mieszanka jest zubożana przez dławienie dopływu paliwa do głównego rozpylacza. Podczas rozruchu i w okresie nagrzewania silnik zasila się bogatą mieszanką. Oszczędzacz nastawny włącza się tylko w pewnych warunkach (np. długotrwała jazda ze średnią szybkością), kiedy przez zubożenie mieszanki zmniejszyć można zużycie paliwa bez pogarszania warunków pracy silnika.

Komora pływakowa i mechanizm pływakowy. Budowa komory pływakowej zależy od sposobu doprowadzania paliwa do gaźnika. W nowoczesnym gaźniku króciec dopływu paliwa znajduje się u góry (w pokrywie komory pływakowej) lub z boku (w ściance komory) Szczegóły wykonania komory pływakowej wynikają z kształtu pływaka i metody doprowadzania paliwa. Komor pływakową umieszcza się zwykle z boku komory zmieszania, przeważnie od przodu samochodu, aby podczas jazdy pod górę wskutek pochylania się gaźnika następowało wzbogacanie mieszanki, a nie jej zubożanie. [więcej w: Automatyka przemysłowa, maszyny pakujące, nauka jazdy Lublin ]

Poziom paliwa w komorze pływakowej jest regulowany przez mechanizm pływakowy. Zawór iglicowy, wbudowany w ściance komory pływakowej, jest sterowany przez pływak za pośrednictwem dźwigienki kątowej. Pływak gaźnika wykonuje się zwykle z cienkiej blachy mosiężnej lub tworzywa sztucznego. Urządzenie pływakowe utrzymuje poziom paliwa z dokładnością 2. . .3 mm. Przed dopłynięciem do komory pływakowej paliwo przesącza gie przez siatkowy wkład filtrujący, umieszczony w króćcu mocującym przewód paliwa do obsady gniazda zaworu iglicowego. Ogranicznik szybkobieżności uniemożliwia prace silnika ze zbyt wysoką prędkością obrotową wału korbowego. Zbyt szybki bieg silnika powoduje bowiem wzmożone zużycie jego części oraz paliwa i oleju, a w pewnych przypadkach może nawet stać się przyczyną poważnych uszkodzeń elementów układu korbowego lub rozrządu.

Działanie ogranicznika szybkobieżności polega na coraz silniejszym dławieniu dopływu mieszanki z gaźnika do rury ssącej, jeżeli wzrastająca prędkość obrotowa wału korbowego przewyższa znamionową. Ogranicznik szybkobieżności jest wykonany albo jako oddzielne urządzenie zainstalowane pomiędzy gaźnikiem i rurą ssącą, albo jako pomocnicze urządzenie wbudowane w gaźniku. Ogranicznik ZENITH – STROMBERG, stanowiący oddzielne urządzenie, ma przepustnice osadzoną na ośce przesuniętej względem osi symetrii kanału mieszanki. Sprężyna o regulowanym napięciu wstępnym w zwykłych warunkach pracy silnika utrzymuje przepustnicę w położeniu całkowitego uchylenia.

Comments Off on Lata powojenne firmy Toyota.

« Previous Entries