Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
November 21st, 2018

ROVER T-8. Silnik pierwszego na świecie samochodu osobowego z napędem turbinowym (1050 r.). Sprężarka promieniowa jednostopniowa napędzana jest jednostopniową turbiną osiową wysokiego ciśnienia. Jedna komora spalania kątowa. Turbina napędowa, jednostopniowa, osiowa, niskiego ciśnienia. [patrz też: żuraw warsztatowy Warszawa, taśmy transportujące, żuraw warsztatowy ]

BOEING-502. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
November 21st, 2018

Ze względu na stan gazu zmagazynowanego w butlach rozróżnia się zwykle trzy zasadnicze systemy zasilania silników samochodowych:

— zasilanie gazem wysokosprężonym,

— zasilanie gazem ciekłym (płynnym),

— zasilanie gazem niskosprężonym,

Wszystkie wspomniane sposoby są stosowane głównie do zasilania gazami palnymi silników o zapłonie iskrowym. Odrębne zagadnienie stanowi natomiast rzadko spotykane zasilanie gazami palnymi silników wysokoprężnych (o zapłonie samoczynnym).

Zalety i wady zasilania gazami palnymi. Stosowanie gazów palnych jako materiałów pędnych do silników samochodowych ma dodatnie i ujemne strony, przy czym wchodzą tu w grę zarówno czynniki techniczne, jak i ekonomiczne, które w większości przypadków decydują. Celowość stosowania gazów palnych zamiast benzyny do zasilania silników samochodowych uzasadnia znaczna obniżka kosztów własnych transportu, wynikająca z poważnej różnicy cen paliwa gazowego, oraz mniejszego zużycia jednostkowego paliwa gazowego i oleju silnikowego, jak również i mniejsze zużycie silnika (jeżeli gaz nie zawiera związków cyjanowych i siarkowych), co zwiększa przebiegi międzynaprawcze. Przeciw stosowaniu gazów palnych 80 przemawiają rozmaite względy techniczne, jak np. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
November 21st, 2018

Wytwarzanie mieszanki gazowo -powietrznej. Zależnie od metody zasilania silnika, palna mieszanka gazowo-powietrzna powstaje w specjalnym mieszaczu (silnik przeznaczony do wyłącznej eksploatacji na paliwie gazowym) lub w gaźniku przystosowanym do zasilania gazem (silnik zasilany paliwem gazowym lub ciekłym). Gaz może być doprowadzany do gaźnika przy użyciu specjalnej  końcowki lub wkładki. Stosowane są również wkładki uniwersalne.

Zawór butli. W instalacjach gazowych stosowanych w kraju, w przeciwieństwie do instalacji ESCOGAZ lub stosowanych w ZSRR, każda butla zaopatrzona jest w zawór, co pozwala w razie konieczności wyłączyć z obiegu instalacji jedną lub parę butli. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
November 21st, 2018

Złącze do tankowania (napełniania) ma głowicę ściśle dostosowana do głowicy słupa do tankowania, której konstrukcja praktycznie uniemożliwia przedostawanie się powietrza do gazu napływającego do zbiornika.

Zawór odcinający umożliwia odcinanie dopływu gazu do mieszacza podczas uzupełniania zapasu paliwa gazowego w zbiorniku oraz w czasie postoju samochodu.

Samoczynny zawór odcinający działa podobnie jak zawór zwrotny w instalacji gazu wysokospreżonego, czyli pozwala na przepływ gazu ze zbiornika do mieszacza pod wpływem podciśnienia w rurze ssącej silnika oraz z chwilą zatrzymania silnika automatycznie zamyka dopływ gazu do gaźnika-mieszacza,

Gaźnik-mieszacz, Wytwarzanie mieszanki gazowo-powietrznej następuje w specjalnym mieszaczu lub w przystosowanym gaźniku o odpowiednio dobranych przelotach gardzieli oraz końcówki doprowadzenia gazu.

Gaz generatorowy jest wytwarzany z paliwa stałego w specjalnym urządzeniu zainstalowanym w samochodzie. Gaz generatorowy do zasilania silników samochodowych szeroko stosowano w okresie pierwszej oraz drugiej wojny światowej, głównie ze względu na trudności w zaopatrzeniu w paliwo ciekłe, [przypisy: bramy segmentowe łódź, przesycanie aluminium, Blog motoryzacyjny ]

Mimo wielu wad i niedogodności instalacje generatorowe znajdują również i obecnie duże zastosowanie zwłaszcza na terenach, gdzie istnieją możliwości wykorzystania bardzo tanich gatunków paliwa stałego, a dostawa paliwa ciekłego napotyka na trudności.

Instalacja generatorowa. Gaz palny wytwarza się w instalacji generatorowej w wyniku skomplikowanych procesów fizyko-chemicznych. Procesy te zachodzą w wysokich temperaturach, w urządzeniu zwanym gazownicą lub generatorem, które jest podstawowym i najważniejszym elementem instalacji generatorowej.

Typowa instalacja generatorowa składa się z gazownicy, oczyszczaczy, chłodnicy gazu, filtru gazu, dmuchawy oraz mieszacza.

Gazownica służy do wytwarzania gazu palnego z różnych gatunków paliwa stałego, najczęściej z węgla, koksu, torfu lub drewna. Typowa gazownica przypomina piec z otworem u góry, służącym do uzupełniania ubytków paliwa stałego. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

« Previous Entries