Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

ROVER T-8. Silnik pierwszego na świecie samochodu osobowego z napędem turbinowym (1050 r.). Sprężarka promieniowa jednostopniowa napędzana jest jednostopniową turbiną osiową wysokiego ciśnienia. Jedna komora spalania kątowa. Turbina napędowa, jednostopniowa, osiowa, niskiego ciśnienia. [patrz też: żuraw warsztatowy Warszawa, taśmy transportujące, żuraw warsztatowy ]

BOEING-502. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Ze względu na stan gazu zmagazynowanego w butlach rozróżnia się zwykle trzy zasadnicze systemy zasilania silników samochodowych:

— zasilanie gazem wysokosprężonym,

— zasilanie gazem ciekłym (płynnym),

— zasilanie gazem niskosprężonym,

Wszystkie wspomniane sposoby są stosowane głównie do zasilania gazami palnymi silników o zapłonie iskrowym. Odrębne zagadnienie stanowi natomiast rzadko spotykane zasilanie gazami palnymi silników wysokoprężnych (o zapłonie samoczynnym).

Zalety i wady zasilania gazami palnymi. Stosowanie gazów palnych jako materiałów pędnych do silników samochodowych ma dodatnie i ujemne strony, przy czym wchodzą tu w grę zarówno czynniki techniczne, jak i ekonomiczne, które w większości przypadków decydują. Celowość stosowania gazów palnych zamiast benzyny do zasilania silników samochodowych uzasadnia znaczna obniżka kosztów własnych transportu, wynikająca z poważnej różnicy cen paliwa gazowego, oraz mniejszego zużycia jednostkowego paliwa gazowego i oleju silnikowego, jak również i mniejsze zużycie silnika (jeżeli gaz nie zawiera związków cyjanowych i siarkowych), co zwiększa przebiegi międzynaprawcze. Przeciw stosowaniu gazów palnych 80 przemawiają rozmaite względy techniczne, jak np. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Wytwarzanie mieszanki gazowo -powietrznej. Zależnie od metody zasilania silnika, palna mieszanka gazowo-powietrzna powstaje w specjalnym mieszaczu (silnik przeznaczony do wyłącznej eksploatacji na paliwie gazowym) lub w gaźniku przystosowanym do zasilania gazem (silnik zasilany paliwem gazowym lub ciekłym). Gaz może być doprowadzany do gaźnika przy użyciu specjalnej  końcowki lub wkładki. Stosowane są również wkładki uniwersalne.

Zawór butli. W instalacjach gazowych stosowanych w kraju, w przeciwieństwie do instalacji ESCOGAZ lub stosowanych w ZSRR, każda butla zaopatrzona jest w zawór, co pozwala w razie konieczności wyłączyć z obiegu instalacji jedną lub parę butli. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Złącze do tankowania (napełniania) ma głowicę ściśle dostosowana do głowicy słupa do tankowania, której konstrukcja praktycznie uniemożliwia przedostawanie się powietrza do gazu napływającego do zbiornika.

Zawór odcinający umożliwia odcinanie dopływu gazu do mieszacza podczas uzupełniania zapasu paliwa gazowego w zbiorniku oraz w czasie postoju samochodu.

Samoczynny zawór odcinający działa podobnie jak zawór zwrotny w instalacji gazu wysokospreżonego, czyli pozwala na przepływ gazu ze zbiornika do mieszacza pod wpływem podciśnienia w rurze ssącej silnika oraz z chwilą zatrzymania silnika automatycznie zamyka dopływ gazu do gaźnika-mieszacza,

Gaźnik-mieszacz, Wytwarzanie mieszanki gazowo-powietrznej następuje w specjalnym mieszaczu lub w przystosowanym gaźniku o odpowiednio dobranych przelotach gardzieli oraz końcówki doprowadzenia gazu.

Gaz generatorowy jest wytwarzany z paliwa stałego w specjalnym urządzeniu zainstalowanym w samochodzie. Gaz generatorowy do zasilania silników samochodowych szeroko stosowano w okresie pierwszej oraz drugiej wojny światowej, głównie ze względu na trudności w zaopatrzeniu w paliwo ciekłe, [przypisy: bramy segmentowe łódź, przesycanie aluminium, Blog motoryzacyjny ]

Mimo wielu wad i niedogodności instalacje generatorowe znajdują również i obecnie duże zastosowanie zwłaszcza na terenach, gdzie istnieją możliwości wykorzystania bardzo tanich gatunków paliwa stałego, a dostawa paliwa ciekłego napotyka na trudności.

Instalacja generatorowa. Gaz palny wytwarza się w instalacji generatorowej w wyniku skomplikowanych procesów fizyko-chemicznych. Procesy te zachodzą w wysokich temperaturach, w urządzeniu zwanym gazownicą lub generatorem, które jest podstawowym i najważniejszym elementem instalacji generatorowej.

Typowa instalacja generatorowa składa się z gazownicy, oczyszczaczy, chłodnicy gazu, filtru gazu, dmuchawy oraz mieszacza.

Gazownica służy do wytwarzania gazu palnego z różnych gatunków paliwa stałego, najczęściej z węgla, koksu, torfu lub drewna. Typowa gazownica przypomina piec z otworem u góry, służącym do uzupełniania ubytków paliwa stałego. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Kiedy silnik zaczyna pracować, wskutek wzrostu podciśnienia w rurze ssącej otwiera się zawór rozruchowy i umożliwia napływanie powietrza do studzienki rozruchowej, w wyniku czego mieszanka ubożeje. Jednocześnie spaliny uchodzące przez rure wydechową nagrzewają przewód ciepłego powietrza i do termostartera dopływa coraz cieplejsze powietrze, ogrzewając bimetalową spiralę, która rozpręża się i przekręca zawór obrotowy gaźnika rozruchowego.

Gaźniki o kompensacji składu mieszanki przez doprowadzanie dodatkowego powietrza wyszły już prawie z użycia. Tego rodzaju gaźniki, np. L22A, K22G i K49, spotyka się jednak jeszcze w niektórych samochodach — np. M-20 Warszawa, GAZ-5 i LUBLIN-51.

Gaźnik o kompensacji składu przez doprowadzanie dodatkowego powietrza ma zwykle gardziel o stosunkowo małym wolnym przelocie. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Urządzenie wzbogacające, zespolone z głównym układem dozującym, wyróżnia się tym, że paliwo w zwykłych warunkach pracy silnika dopływa do głównego rozpylacza przez dwie dysze wbudowane szeregowo. Wskutek całkowitego uchylenia przepustnicy otwiera się zawór oszczędzacza, dzięki czemu paliwo natrafia na swej drodze tylko na jedną dyszę i w znacznie większej ilości wydostaje z rozpylacza.

Urządzenie wzbogacające o sterowaniu pneumatycznym ma zawór oszczędzacza otwierany wskutek przesuwania się tłoczka w cylinderku połączonym z rurą ssącą. W razie całkowitego uchylenia przepustnicy podciśnienie w rurze ssącej maleje i sprężyna przesuwa tłoczek w dół. Tłoczek wraca do górnego położenia wskutek wzrostu podciśnienia w rurze ssącej po przymknięciu przepustnicy. Zadania tłoczka spełnia często przepona.

Istotną wadą sterowanego pneumatycznie urządzenia wzbogacajacego jest nieprzerwane jego działanie w przypadku nieszczelności powodujących zanik podciśnienia oddziałującego na tłoczek lub przeponę. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Wskutek znacznego wzrostu obciążenia silnika zaczyna działać 11 stopień gaźnika. W okresie wciskania pedału przyspieszenia do oporu pracują oba stopnie, przy czym w każdym układzie I stopnia otwiera się zawór oszczędzacza sterowany pneumatycznie. Włączenie się oszczędzacza powoduje zwiększony dopływ paliwa do studzienek emulsyjnych I stopnia.

Gaźnik ROCHESTER 4 GC ma jedną tłoczkową, sterowaną mechanicznie, pompe przyspieszającą, wbudowaną po stronie zasilania I stopnia. Gaźnik ROCHESTER 4GC ma dwie komory pływakowe. Przestrzenie nad poziomem paliwa w komorach pływakowych połączone są kanalikami z przelotem powietrza. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Zasilanie wtryskowe silników o zapłonie iskrowym obarczone jest jednak i dość istotnymi wadami. Podstawowa niedogodność stanowi konieczność stosowania precyzyjnego osprzętu, znacznie kosztowniejszego od względnie tanich układów zasilania seryjnych silników gaźnikowych. Problem ten traci jednak na znaczeniu, gdy chodzi o samochody sportowe, wyczynowe lub specjalnego przeznaczenia, których silniki wyposaża się z reguły albo w skomplikowane gaźniki wielokanałowe, albo w układy zasilania o dwóch lub kilku gaźnikach.

Celowość wtryskowego zasilania silnika dwusuwowego ogranicza ponadto okoliczność, że w razie wstępnego sprężania czystego powietrza w skrzyni korbowej trzeba stosować oddzielny układ smarowania, zbędny W razie tzw. smarowania mieszankowego, polegającego na dodawaniu niewielkiej (2. . Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Paliwo do silników o zapłoni iskrowym odznacza się na ogół znaczną przenikliwością i o wiele łatwiej niż olej napędowy przecieka pomiędzy tłoczkiem i cylinderkiem, Aby temu zapobiec, cylinderki sekcji tłoczących omawianego urządzenia zaopatrzono w . dławiki odciążające i dlawiki olejowe.

Dławik odciążający w postaci pierścieniowego rowka na gładzi cylinderka poniżej kanalika zasilającego, jest połączony przez kanalik odciążający z komorą wyrównawcza w obudowie pompy wtryskowej. Dzięki temu dookola trzonu tłoczka znajduje się przestrzeń całkowicie wypełniona paliwem, w ktorej panuje ciśnienie wytwarzane przez pompę zasilającą. Dławik odciążający uniemożliwia więc powstawanie różnic ciśnienia, które w okresach tloczenia paliwa do wtryskiwacza sprzyjałyby przeciekaniu paliwa pomiędzy tłoczkiem i dolną częścią gładzi cylinderka, a nadto umożliwia odpływanie z powrotem do komory wyrównawczej paliwa przenikającego pomiędzy tłoczkiem i górną częścią gładzi cylinderka.

Sekcja tłocząca jest wyposażona w nastawny zaworek odcinający, pracujący według tej samej zasady co i zwykłe zaworki odcinające układów wtryskowych silników wysokoprężnych. W danym przypadku stosowanie odciążających zaworków odcinających jest zbędne, ponieważ wydostawanie się niewielkich ilości paliwa z rozpylacza po zakończeniu procesu wtryskiwania nie zakłóca przebiegu spalania w cylindrze. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘centra dobór akumulatora’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2019

Jeżeli zwiększa się różnica ciśnień działająca na tłoczek wybieraka regulatora, tłoczek wsuwa sie w głąb cylinderka i za pośrednictwem krzywki sterującej zbliża zderzak nastawny do zderzaka stałego. Natomiast w razie zmniejszania sie podciśnienia w rurze ssącej tłoczek wybieraka przemieszcza się wskutek nacisku sprężyny powrotnej, dzięki czemu ustępujący pod naporem paliwa tloczek swobodny odsuwa nieco zderzak nastawny od zderzaka urządzenia dawkującego. Pojedynczy wirnik jednowirnikowego urządzenia dawkujacego obraca się z taką samą prędkością obrotową co i wał rozrządu, czyli podczas każdego pełnego obrotu wirnika dawki paliwa są doprowadzane po kolei do wszystkich wtryskiwaczy silnika. Urządzenia takie pracują zadowalająco tylko w silnikach o znamionowych prędkościach biegu do około 5000 obr/min. Kiedy wirnik obraca sie z wysoka prędkością np. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

« Previous Entries