Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Wymienione niedogodności tracą na znaczeniu gdy chodzi o silniki wysokoprężne. Olej napędowy nie należy bowiem do materiałów niebezpiecznych z uwagi na łatwopalność, a urządzenie wtryskowe uniemożliwia przypadkowe opróżnienie się zbiornika, jeżeli tylko przewody paliwa są szczelne. Tak więc ze względu na prostotę instalacji układy opadowe są często stosowane do zasilania tanich silników wysokoprężnych, zwłaszcza ciągników drogowych i rolniczych. Oczywiście do układu opadowego musi być odpowiednio dobrana pompa wtryskowa. Większość stosowanych pomp wtryskowych pracuje prawidłowo przy ciśnieniu podawania paliwa 0,5 do m słupa paliwa.

Elementy układów zasilania, Układ zasilania składa sie zwykle ze zbiornika paliwa, filtru wstępnego oczyszczania, pompy zasilającej, filtrów dokładnego oczyszczania oraz przewodów. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Paliwo doprowadzane do urządzeń wtryskowych silników wysokoprężnych lub o zapłonie iskrowym powinno być o wiele dokładniej filtrowane niż wystarcza to w razie zasilania gaźnikowego. Wszelkie drobne zanieczyszczenia mechaniczne, zwłaszcza twarde cząstki substancji mineralnych, jak tlenki metali, krzemionka itp. przenikające do  pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy powodują bardzo szybkie zużycie ich najkosztowniejszych części. Twarde ciała obce dostając sie pomiędzy dotarte powierzchnie cylinderka i tłoczka w pompie wtryskowej lub przylgnie czy prowadzenie iglicy rozpylacza, względnie przylgnie zaworka odcinającego, zarysowują gładź lub indywidualnie dotarte powierzchnie, powodują ich zagniatanie i zacieranie, co przyspiesza powstawanie niepożądanych luzów. Cząstki zanieczyszczeń mniejsze niż luzy pomiędzy dotartymi powierzchniami nie powodują juz tak szybko dużych uszkodzeń, choć twardsze z nich mogą się wbijać w dotartą powierzchnie i powodować ścieranie drugiej powierzchni przesuwającej się po niej. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Działanie instalacji gazu ciekłego typu HESS EN VERK i podobnych nie różni się w zasadzie niczym od działania takich samych instalacji gazu wysokospreżonego. Zachodzi jedynie konieczność przeprowadzania gazu ze stanu ciekłego w stan gazowy. Do zasilania silnika gaz ciekły pobiera się wyłącznie z jednej butli. Dalszą różnicę stanowi sposób regulacji reduktora ponieważ w razie zasilania gazem ciekłym ciśnienie w komorze pierwszego stopnia wynosi tylko około 1,5 kG/cm2.

Budowa i działanie reduktora SOLEX RGPI do instalacji gazu ciekłego odbiegaja znacznie od reduktora typu HESSENVERK. Reduktor SOLEX RGPI ma dwie komory redukcyjne z przeponami sprężynami, jednak bez układu dźwigniowego. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Gazownica przeciwprądowa. Do najbardziej znanych należą gazownice typu DEUTZ.

Gazownica współprądowa. Najczęściej spotyka się gazownice typu WISCO, na drewno lub torf, oraz gazownice KRÓNING, na różnego rodzaju brykiety.

Gazownica poprzeczna. Najbardziej rozpowszechnione są: gazownica DA IMLER-BENZ z dyszą poziomą,  ubogie w smoły (jak: węgiel drzewny, półkoks, koks i antracyt), gazownice GAZ 42 (na drewno i torf), gazownice IMBERT (na drewno) oraz gazownice WISCO z centralnym odbiorem gazu. [podobne: bramy segmentowe łódź, przesycanie aluminium, Blog motoryzacyjny ]

Wszystkie wymienione zanieczyszczenia przyspieszają zł1. życie gładzi cylindrów i pierścieni tłokowych. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Gaźnik górnossący, spotykany obecnie najrzadziej, instalowany jest dość nisko pod rurą ssącą, co wymaga stosowania długiego przewodu ssącego. Gaźnik taki łatwo ulega zanieczyszczeniu błotem, wodą lub olejem i jest na ogół trudno dostępny, co w znacznym stopniu utrudnia obsługę. W gaźniku górnossącym kropelki ciekłego paliwa są porywane przez strumień powietrza ku górze. Jeżeli prędkość przepływu powietrza w gardzieli jest niewielka, największe kropelki paliwa nie mogą być uniesione przez powietrze i opadają lub unosząc sie nieco ku. górze osiadają na ściankach rury ssącej i spływają po nich, co powoduje  zubożenie i niejednorodność mieszanki, i np. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Oszczędzacze nastawne działają według rozmaitych zasad, przy czym najczęściej mieszanka jest zubożana przez dławienie dopływu paliwa do głównego rozpylacza. Podczas rozruchu i w okresie nagrzewania silnik zasila się bogatą mieszanką. Oszczędzacz nastawny włącza się tylko w pewnych warunkach (np. długotrwała jazda ze średnią szybkością), kiedy przez zubożenie mieszanki zmniejszyć można zużycie paliwa bez pogarszania warunków pracy silnika.

Komora pływakowa i mechanizm pływakowy. Budowa komory pływakowej zależy od sposobu doprowadzania paliwa do gaźnika. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Gaźnik BVF H 362 (produkcji NRD) jest stosowany jako osprzęt dwusuwowego silnika samochodu FSO Syrena oraz WARTBURG. Wersje gaźnika BVF 362 spotyka się również w osprzęcie silników samochodów IFA F-8 i P-70. Gaźnik składa się z trzech zasadniczych członów: korpusu (w którym znajduje się przepustnica, wymienna gardziel, urządzenie rozruchowe oraz wszystkie dysze paliwa), odejmowanej komory pływakowej i króćca przewodu ssącego. Paliwo z komory pływakowej przepływa poziomym kanałem do głównego i pomocniczych urządzeń dawkujących, znajdujących się w korpusie gaźnika.

Główne urządzenie kompensacyjne reguluje skład mieszanki przez powietrzne hamowanie wypływu paliwa. Studzienka, w której zanurzona jest rurka emulsyjna, stanowi zarazem rozpylacz paliwa, Urządzenie rozruchowe, dodatkowy gaźniczek, jest włączane przez przesuniecie cięgłem zaworu obrotowego. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Urządzenie BOSCH do silnika dwusuwowego jest przeznaczone do zasilania dwucylindrowego silnika dwusuwowego o umiarkowanej pojemności skokowej. Schemat połączeń instalacji przypomina pod wieloma względami typowe urządzenie wtryskowe BOSCH do silnika wysokoprężnego. Odmierzone już dokładnie dawki paliwa rozpylane są we wnętrzu każdego z cylindrów silnika przez oddzielny układ wtryskowy, złożony z sekcji tłoczącej, przewodu wysokiego ciśnienia i wtryskiwacza.

Sekcje tloczace obu układów wtryskowych mieszczą się we wspólnej obudowie i wraz z mechanizmami napędu oraz sterowania dawkowaniem tworzą tzw. pompę wtryskową. Sekcja tłocząca składa sie z zespołu cylinderka i tłoczka, zaworka odcinającego, popychacza z rolką, sprężyny powrotnej oraz tulei pokrętnej z pierścieniem zębatym. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Urządzenie BOSCH do silnika czterosuwowego kompletowane w rozmaitych wersjach układem połączeń, działaniem i wykonaniem podzespołów przypomina typowe urządzenie BOSCH do silnika wysokoprężnego. Urządzenie składa się z odpowiedniej liczby niezależnych układów wtryskowych, z których każdy zasila inny cylinder silnika, Wszystkie sekcje tłoczące umieszczone są we wspólnej Obudowie i tworzą pompe wtryskową — czterosekcyjną (np. silnika VANWALL lub BORGWARD), sześciosekcyjną (np. silniki DAIMLER-BENZ 300 — różne modele) lub ośmiosekcyjną (np. silnika DAIMLER-BENZ 2,5 1).

Działanie układów wtryskowych, budowa sekcji tłoczących oraz wtryskiwaczy — jak w urządzeniu wtryskowym do silnika dwusuwowego.

Dawkowaniem omawianego urządzenia steruje podciśnieniowy regulator obrotów, odpowiednio do chwilowego podciśnienia w rurze ssącej, w przestrzeni za przepustnicą. [hasła pokrewne: voluson, ekrany bezszwowe, cyklofosfamid ]

Pedał przyspieszenia służy tylko do uchylania i przymykania przepustnicy dławicy nastawnej. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

Posts Tagged ‘gaźnik weber’

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Podczas suwu napełniania tłoczek wysuwa się z obudowy pompy wtryskowej i jednocześnie nieco sie obraca. W okresie, kiedy kanaliki promieniowe w tulei upustowej pokrywają się z promieniowymi kanalikami wlotowymi w tłoczku, z komory zasilającej napływa intensywnie paliwo do wnętrza cylinderka. Bezpośrednio przed zmianą kierunku posuwistego ruchu tłoczka na przeciwny, jego ścianka przeslania wyloty kanalików w tulei upustowej, wskutek czego kończy sie w zasadzie napełnianie cylinderka paliwem (którego drobne ilości napływają jeszcze nadal przez kanaliki upustowe w tłoczku). [patrz też: karlik poznań, auto skup sosnowiec, żuraw warsztatowy ]

Po wykonaniu zwrotu tłoczek wsuwa się w głąb cylinderka (suw roboczy), a jednocześnie promieniowy kanalik wylotowy w jego ściance nasuwa się na wlot jednego z ośmiu kanalików odpływowych w obudowie pompy wtryskowej. Początkowo, w miare zmniejszania się pojemności wnętrza cylinderka, paliwo wypływa z niego przez kanaliki upustowe w tłoczku z powrotem do komory zasilającej. Tłoczenie paliwa do wtryskiwacza rozpoczyna się dopiero w chwili, kiedy wyloty kanalików upustowych w przesuwającym się tłoczku zostają całkowicie przesłonięte przez gładź otworu w nieruchomej tulei upustowej. Read the rest of this entry »

Comments Off on Zbiorniki paliwa

« Previous Entries