Akcesoria samochodowe sklep
Motoryzacja w czasie ekologii – jakie auto hybrydowe wybrac ?

Posts Tagged ‘hydraulika przemysłowa’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Podczas ustępowania pod naciskiem garbu obracającego sie wałka kułaczkowego popychacz zgniata nieco (skok popychacza — 0,38 mm) wkładkę, wskutek czego otwiera się zawór odcinający i paliwo jest wytłaczane z komory ciśnieniowej do wtryskiwacza. W miarę zanikania nacisku garbu walka kułaczkowego wkładka gumowa rozpręża się i cofa popychacz, przy czym jednocześnie otwiera się zawór wlotowy i paliwo jest zasysane do wnętrza komory ciśnieniowej. Dawkowanie pompy wtryskowej zmienia się przez przekręcanie za pomocą dźwigni sterującej wałka mimośrodowego, o który opiera się zawór wlotowy, co opóźnia lub przyspiesza odcinanie połączenia pomiędzy komorą ciśnieniową i kanalikami wlotowymi (czyli zmienia czynna długość skoku popychacza, wykorzystywaną do tłoczenia paliwa).

Chwilowe dawkowanie pompy wtryskowej ustawiane jest dzięki współdziałaniu dwóch regulatorów — podciśnieniowego (reagującego na podciśnienie w rurze ssącej, czyli obciążenie silnika) oraz odśrodkowego (zależnie od prędkości biegu silnika). Zwiększanie dawkowania w okresie nagrzewania po rozruchu lub przechłodzenia silnika zapewnia czujnik temperatury cieczy krążącej w układzie chłodzenia silnika, sterując zawór dławiący, który koryguje działanie przeponowego wybieraka regulatora odśrodkowego.

Walek napędowy obraca się z prędkością obrotową wału korbowego silnika, a każda sekcja tłocząca jest wykorzystywana do zasilania dwóch cylindrów. Podczas kolejnych suwów roboczych tłoczek na przemian doprowadza dawki paliwa to do jednego, to do drugiego wtryskiwacza.

Rozdzielacz składa się z nieruchomego kola o zazebieniu wewnętrznym i obracającego się w nim kola talerzowego o zazębieniu zewnętrznym, Stosunek przełożenia pomiędzy kolami rozdzielacza wynosi 8 : 9. Krzywka mimośrodowa na wałku napędowym zmusza kolo tarczowe do toczenia się po wewnętrznym wieńcu zębatym koła nieruchomego, dzięki czemu koło tarczowe na przemian umożliwia napływ paliwa do cylinderka sekcji tłoczącej, a następnie wytłoczenie paliwa do odpowiedniego wtryskiwacza przez kanały w pokrywie rozdzielacza. [przypisy: hydraulika przemysłowa, częsci samochodowe, akcesoria samochodowe sklep ]

 

 

Comments Off on Wałek napędowy

Posts Tagged ‘hydraulika przemysłowa’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Chwilowa pojemność komory upustowej, a więc i chwilowe dawkowanie zależy od położenia zderzaka regulacyjnego, który zatrzymuje swobodny tłoczek regulacyjny, ustępujący pod naporem paliwa wytłaczanego z cylinderka. Podczas suwu napełniania do cylinderka dopływa najpierw paliwo z komory upustowej, a następnie dodatkowo z komory zasilającej (poprzez komorę ciśnieniową).

Dawkowanie pompy wtryskowej ustawia regulator podciśnieniowy odpowiednio do podciśnienia w rurze ssącej oraz Ciśnienia barometrycznego- Regulator podciśnieniowy składa się z wybieraka przeponowego (reagującego na podciśnienie w rurze ssącej) i aneroidu, które współdziałając utrzymują w określonym położeniu lub przesuwają za pośrednictwem płytki krzywkowej i popychacza zderzak regulacyjny pompy wtryskowej. [przypisy: hydraulika przemysłowa, częsci samochodowe, akcesoria samochodowe sklep ]

Uruchamianie silnika ułatwia elektromagnetyczny wtryskiwacz rozruchowy. Walek napędowy który w okresie włączenia rozrusznika rozpyla w sposób ciągły paliwo we wnętrzu kanału pomocniczej przepustnicy dławicy nastawnej. Termostat bimetalowy, reagujący na temperaturę cieczy krążącej w układzie chłodzenia silnika, przyspiesza nagrzewanie się silnika powodując zwiększanie dawkowania przez uchylanie zaworu umożliwiającego dopływanie dodatkowych ilości powietrza do przeponowego wybieraka regulatora podciśnieniowego. Regularny jałowy bieg nagrzanego silnika zapewnia urządzenie biegu jałowego, korygujące działanie regulatora podciśnieniowego w okresie zupełnego przymknięcia przepustnic dławicy nastawnej (zwolnienia pedału przyspieszenia).

Zależnie od przeznaczenia (rodzaju silnika) urządzenie biegu jałowego albo wzbogaca mieszankę umożliwiając dopływanie powietrza atmosferycznego do przeponowego wybieraka regulatora, albo zuboża mieszankę pozwalając na wysysanie powietrza z komory aneroidu regulatora.

Wtryskiwacze MARVEL-SCHEBLER o zamkniętych rozpylaczach grzybkowych wbudowane są w króćcach rury ssącej i rozpraszają paliwo w kanałach ssących głowic cylindrów. Przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy wykonane są z tworzywa sztucznego (POLYPENCO-NYLON).

Urządzenie SIMMS pośredniego działania jest przezriaëž0îie do wtryskowego zasilania benzyną silnika o niewielkiej pojemności skokowej. Instalacja składa się z pompy wtryskowej i jednego wtryskiwacza rozpylającego paliwo za przepustnicą dławicy nastawnej, przy czym podzespoły pomocnicze odznaczają się wybitną prostotą konstrukcji.

 

 

Comments Off on Wałek napędowy