Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

ROVER T-8. Silnik pierwszego na świecie samochodu osobowego z napędem turbinowym (1050 r.). Sprężarka promieniowa jednostopniowa napędzana jest jednostopniową turbiną osiową wysokiego ciśnienia. Jedna komora spalania kątowa. Turbina napędowa, jednostopniowa, osiowa, niskiego ciśnienia. [patrz też: żuraw warsztatowy Warszawa, taśmy transportujące, żuraw warsztatowy ]

BOEING-502. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Ze względu na stan gazu zmagazynowanego w butlach rozróżnia się zwykle trzy zasadnicze systemy zasilania silników samochodowych:

— zasilanie gazem wysokosprężonym,

— zasilanie gazem ciekłym (płynnym),

— zasilanie gazem niskosprężonym,

Wszystkie wspomniane sposoby są stosowane głównie do zasilania gazami palnymi silników o zapłonie iskrowym. Odrębne zagadnienie stanowi natomiast rzadko spotykane zasilanie gazami palnymi silników wysokoprężnych (o zapłonie samoczynnym).

Zalety i wady zasilania gazami palnymi. Stosowanie gazów palnych jako materiałów pÄ™dnych do silników samochodowych ma dodatnie i ujemne strony, przy czym wchodzÄ… tu w grÄ™ zarówno czynniki techniczne, jak i ekonomiczne, które w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków decydujÄ…. Celowość stosowania gazów palnych zamiast benzyny do zasilania silników samochodowych uzasadnia znaczna obniżka kosztów wÅ‚asnych transportu, wynikajÄ…ca z poważnej różnicy cen paliwa gazowego, oraz mniejszego zużycia jednostkowego paliwa gazowego i oleju silnikowego, jak również i mniejsze zużycie silnika (jeżeli gaz nie zawiera zwiÄ…zków cyjanowych i siarkowych), co zwiÄ™ksza przebiegi miÄ™dzynaprawcze. Przeciw stosowaniu gazów palnych 80 przemawiajÄ… rozmaite wzglÄ™dy techniczne, jak np. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Wytwarzanie mieszanki gazowo -powietrznej. Zależnie od metody zasilania silnika, palna mieszanka gazowo-powietrzna powstaje w specjalnym mieszaczu (silnik przeznaczony do wyłącznej eksploatacji na paliwie gazowym) lub w gaźniku przystosowanym do zasilania gazem (silnik zasilany paliwem gazowym lub ciekłym). Gaz może być doprowadzany do gaźnika przy użyciu specjalnej  końcowki lub wkładki. Stosowane są również wkładki uniwersalne.

Zawór butli. W instalacjach gazowych stosowanych w kraju, w przeciwieÅ„stwie do instalacji ESCOGAZ lub stosowanych w ZSRR, każda butla zaopatrzona jest w zawór, co pozwala w razie koniecznoÅ›ci wyłączyć z obiegu instalacji jednÄ… lub parÄ™ butli. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Złącze do tankowania (napełniania) ma głowicę ściśle dostosowana do głowicy słupa do tankowania, której konstrukcja praktycznie uniemożliwia przedostawanie się powietrza do gazu napływającego do zbiornika.

Zawór odcinający umożliwia odcinanie dopływu gazu do mieszacza podczas uzupełniania zapasu paliwa gazowego w zbiorniku oraz w czasie postoju samochodu.

Samoczynny zawór odcinający działa podobnie jak zawór zwrotny w instalacji gazu wysokospreżonego, czyli pozwala na przepływ gazu ze zbiornika do mieszacza pod wpływem podciśnienia w rurze ssącej silnika oraz z chwilą zatrzymania silnika automatycznie zamyka dopływ gazu do gaźnika-mieszacza,

Gaźnik-mieszacz, Wytwarzanie mieszanki gazowo-powietrznej następuje w specjalnym mieszaczu lub w przystosowanym gaźniku o odpowiednio dobranych przelotach gardzieli oraz końcówki doprowadzenia gazu.

Gaz generatorowy jest wytwarzany z paliwa stałego w specjalnym urządzeniu zainstalowanym w samochodzie. Gaz generatorowy do zasilania silników samochodowych szeroko stosowano w okresie pierwszej oraz drugiej wojny światowej, głównie ze względu na trudności w zaopatrzeniu w paliwo ciekłe, [przypisy: bramy segmentowe łódź, przesycanie aluminium, Blog motoryzacyjny ]

Mimo wielu wad i niedogodności instalacje generatorowe znajdują również i obecnie duże zastosowanie zwłaszcza na terenach, gdzie istnieją możliwości wykorzystania bardzo tanich gatunków paliwa stałego, a dostawa paliwa ciekłego napotyka na trudności.

Instalacja generatorowa. Gaz palny wytwarza się w instalacji generatorowej w wyniku skomplikowanych procesów fizyko-chemicznych. Procesy te zachodzą w wysokich temperaturach, w urządzeniu zwanym gazownicą lub generatorem, które jest podstawowym i najważniejszym elementem instalacji generatorowej.

Typowa instalacja generatorowa składa się z gazownicy, oczyszczaczy, chłodnicy gazu, filtru gazu, dmuchawy oraz mieszacza.

Gazownica sÅ‚uży do wytwarzania gazu palnego z różnych gatunków paliwa staÅ‚ego, najczęściej z wÄ™gla, koksu, torfu lub drewna. Typowa gazownica przypomina piec z otworem u góry, sÅ‚użącym do uzupeÅ‚niania ubytków paliwa staÅ‚ego. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Kiedy silnik zaczyna pracować, wskutek wzrostu podciśnienia w rurze ssącej otwiera się zawór rozruchowy i umożliwia napływanie powietrza do studzienki rozruchowej, w wyniku czego mieszanka ubożeje. Jednocześnie spaliny uchodzące przez rure wydechową nagrzewają przewód ciepłego powietrza i do termostartera dopływa coraz cieplejsze powietrze, ogrzewając bimetalową spiralę, która rozpręża się i przekręca zawór obrotowy gaźnika rozruchowego.

Gaźniki o kompensacji składu mieszanki przez doprowadzanie dodatkowego powietrza wyszły już prawie z użycia. Tego rodzaju gaźniki, np. L22A, K22G i K49, spotyka się jednak jeszcze w niektórych samochodach — np. M-20 Warszawa, GAZ-5 i LUBLIN-51.

Gaźnik o kompensacji skÅ‚adu przez doprowadzanie dodatkowego powietrza ma zwykle gardziel o stosunkowo maÅ‚ym wolnym przelocie. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Urządzenie wzbogacające, zespolone z głównym układem dozującym, wyróżnia się tym, że paliwo w zwykłych warunkach pracy silnika dopływa do głównego rozpylacza przez dwie dysze wbudowane szeregowo. Wskutek całkowitego uchylenia przepustnicy otwiera się zawór oszczędzacza, dzięki czemu paliwo natrafia na swej drodze tylko na jedną dyszę i w znacznie większej ilości wydostaje z rozpylacza.

Urządzenie wzbogacające o sterowaniu pneumatycznym ma zawór oszczędzacza otwierany wskutek przesuwania się tłoczka w cylinderku połączonym z rurą ssącą. W razie całkowitego uchylenia przepustnicy podciśnienie w rurze ssącej maleje i sprężyna przesuwa tłoczek w dół. Tłoczek wraca do górnego położenia wskutek wzrostu podciśnienia w rurze ssącej po przymknięciu przepustnicy. Zadania tłoczka spełnia często przepona.

IstotnÄ… wadÄ… sterowanego pneumatycznie urzÄ…dzenia wzbogacajacego jest nieprzerwane jego dziaÅ‚anie w przypadku nieszczelnoÅ›ci powodujÄ…cych zanik podciÅ›nienia oddziaÅ‚ujÄ…cego na tÅ‚oczek lub przeponÄ™. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Wskutek znacznego wzrostu obciążenia silnika zaczyna działać 11 stopień gaźnika. W okresie wciskania pedału przyspieszenia do oporu pracują oba stopnie, przy czym w każdym układzie I stopnia otwiera się zawór oszczędzacza sterowany pneumatycznie. Włączenie się oszczędzacza powoduje zwiększony dopływ paliwa do studzienek emulsyjnych I stopnia.

Gaźnik ROCHESTER 4 GC ma jednÄ… tÅ‚oczkowÄ…, sterowanÄ… mechanicznie, pompe przyspieszajÄ…cÄ…, wbudowanÄ… po stronie zasilania I stopnia. Gaźnik ROCHESTER 4GC ma dwie komory pÅ‚ywakowe. Przestrzenie nad poziomem paliwa w komorach pÅ‚ywakowych połączone sÄ… kanalikami z przelotem powietrza. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Zasilanie wtryskowe silników o zapłonie iskrowym obarczone jest jednak i dość istotnymi wadami. Podstawowa niedogodność stanowi konieczność stosowania precyzyjnego osprzętu, znacznie kosztowniejszego od względnie tanich układów zasilania seryjnych silników gaźnikowych. Problem ten traci jednak na znaczeniu, gdy chodzi o samochody sportowe, wyczynowe lub specjalnego przeznaczenia, których silniki wyposaża się z reguły albo w skomplikowane gaźniki wielokanałowe, albo w układy zasilania o dwóch lub kilku gaźnikach.

Celowość wtryskowego zasilania silnika dwusuwowego ogranicza ponadto okoliczność, że w razie wstÄ™pnego sprężania czystego powietrza w skrzyni korbowej trzeba stosować oddzielny ukÅ‚ad smarowania, zbÄ™dny W razie tzw. smarowania mieszankowego, polegajÄ…cego na dodawaniu niewielkiej (2. . Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Paliwo do silników o zapłoni iskrowym odznacza się na ogół znaczną przenikliwością i o wiele łatwiej niż olej napędowy przecieka pomiędzy tłoczkiem i cylinderkiem, Aby temu zapobiec, cylinderki sekcji tłoczących omawianego urządzenia zaopatrzono w . dławiki odciążające i dlawiki olejowe.

Dławik odciążający w postaci pierścieniowego rowka na gładzi cylinderka poniżej kanalika zasilającego, jest połączony przez kanalik odciążający z komorą wyrównawcza w obudowie pompy wtryskowej. Dzięki temu dookola trzonu tłoczka znajduje się przestrzeń całkowicie wypełniona paliwem, w ktorej panuje ciśnienie wytwarzane przez pompę zasilającą. Dławik odciążający uniemożliwia więc powstawanie różnic ciśnienia, które w okresach tloczenia paliwa do wtryskiwacza sprzyjałyby przeciekaniu paliwa pomiędzy tłoczkiem i dolną częścią gładzi cylinderka, a nadto umożliwia odpływanie z powrotem do komory wyrównawczej paliwa przenikającego pomiędzy tłoczkiem i górną częścią gładzi cylinderka.

Sekcja tÅ‚oczÄ…ca jest wyposażona w nastawny zaworek odcinajÄ…cy, pracujÄ…cy wedÅ‚ug tej samej zasady co i zwykÅ‚e zaworki odcinajÄ…ce ukÅ‚adów wtryskowych silników wysokoprężnych. W danym przypadku stosowanie odciążajÄ…cych zaworków odcinajÄ…cych jest zbÄ™dne, ponieważ wydostawanie siÄ™ niewielkich iloÅ›ci paliwa z rozpylacza po zakoÅ„czeniu procesu wtryskiwania nie zakłóca przebiegu spalania w cylindrze. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

Posts Tagged ‘inchcape warszawa’

BOEING-502

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Jeżeli zwiÄ™ksza siÄ™ różnica ciÅ›nieÅ„ dziaÅ‚ajÄ…ca na tÅ‚oczek wybieraka regulatora, tÅ‚oczek wsuwa sie w głąb cylinderka i za poÅ›rednictwem krzywki sterujÄ…cej zbliża zderzak nastawny do zderzaka staÅ‚ego. Natomiast w razie zmniejszania sie podciÅ›nienia w rurze ssÄ…cej tÅ‚oczek wybieraka przemieszcza siÄ™ wskutek nacisku sprężyny powrotnej, dziÄ™ki czemu ustÄ™pujÄ…cy pod naporem paliwa tloczek swobodny odsuwa nieco zderzak nastawny od zderzaka urzÄ…dzenia dawkujÄ…cego. Pojedynczy wirnik jednowirnikowego urzÄ…dzenia dawkujacego obraca siÄ™ z takÄ… samÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… obrotowÄ… co i waÅ‚ rozrzÄ…du, czyli podczas każdego peÅ‚nego obrotu wirnika dawki paliwa sÄ… doprowadzane po kolei do wszystkich wtryskiwaczy silnika. UrzÄ…dzenia takie pracujÄ… zadowalajÄ…co tylko w silnikach o znamionowych prÄ™dkoÅ›ciach biegu do okoÅ‚o 5000 obr/min. Kiedy wirnik obraca sie z wysoka prÄ™dkoÅ›ciÄ… np. Read the rest of this entry »

Comments Off on BOEING-502

« Previous Entries