Akcesoria samochodowe sklep
Motoryzacja w czasie ekologii – jakie auto hybrydowe wybrac ?

Posts Tagged ‘przegląd techniczny’

Lata powojenne firmy Toyota.

Posted in Uncategorized  by admin
December 3rd, 2016

Firma Toyota to w Polsce synonim drogiego, świetnie wykonanego i bezawaryjnego auta. Do dzisiaj możemy spotkać modele, które pomimo pełnoletności, sprawują się świetnie i nie mają śladu rdzy. Niewiele osób wie jednak, że firma Toyota po drugiej wojnie światowej ledwo wiązała koniec z końcem.

Japonia po wojnie była w słabej sytuacji finansowej, a firmy motoryzacyjne były w szczególnym narażeniu na bankructwo. Rząd chciał jak najszybciej odbudować kraj pod względem finansowym, z tego powodu zdecydowano się na zakaz produkowania aut osobowych. Toyota mimo wszystko opracowała nowy model takiego samochodu, o małej pojemności silnika. Mimo odwołania niedorzecznego zakazu firma musiała zwolnić znaczną liczbę pracowników. Na początku lat pięćdziesiątych część pracowników zwolniła się sama – inflacja w Japonii rosła bardzo szybko. Firmę uratowała zmiana na stanowisku kierowniczym. Toyota podchwyciła model popularnego amerykańskiego Jeepa. Dzięki temu zdobyła bardzo szybko nowe zlecenia i podniosła się z kryzysu. Model ten dał początek serii, która jest produkowana do dziś – chodzi o Land Cruisera. Firma w latach pięćdziesiątych produkowała także dużą ilość ciężarówek. Jak widać – nie są to pojazdy, z którymi dzisiaj kojarzymy Toyotę. Lata sześćdziesiąte to poprawa sprzedaży aut osobowych, powiązany przede wszystkim z eksportem samochodów do innych krajów. Rok 1964 był dla Toyoty przełomowy – otworzono wtedy pierwszą filię w Europie. Znajdowała się w Danii. Do tej pory firma mogła co najwyżej wzorować się na konkurentach z Ameryki i Europy, jednak rok 1966 przyniósł model, który zrewolucjonizował motoryzację. Toyota Corolla cieszy się do dzisiaj ogromnym powodzeniem. Ten kultowym model został sprzedany w ponad 30 milionach egzemplarzy. Niewielkie gabaryty tego auta oraz niskie spalanie i sportowe osiągi, pozwoliły mu osiągnąć sukces zwłaszcza w USA. Kryzys paliwowy sprawił, że amerykanie zaczęli poszukiwać auta, które będzie bardziej ekonomiczne od potworów z silnikami V8. [więcej w: Automatyka przemysłowa, przegląd techniczny, foteliki samochodowe ]

 

 

Comments Off on Lata powojenne firmy Toyota.

Posts Tagged ‘przegląd techniczny’

Lata powojenne firmy Toyota.

Posted in Uncategorized  by admin
December 3rd, 2016

Według tej samej zasady uzyskuje się wymagane zwiększenie dawkowania podczas biegu jałowego silnika, który osiągnął już stan równowagi cieplnej. Wprawdzie kanalik wlotowy jest zaślepiony przez suwak różnicowy, lecz w okresie przymknięcia przepustnic , w przestrzeni przed nią panuje ciśnienie zbliżone do barometrycznego, wskutek czego do komory rozrządczej dopływa powietrze przez kanalik wyrównawczy. Zmniejszenie podciśnienia w komorze  rozrządczej w stosunku do ciśnienia w rurze ssącej, za przepustnicą, zapewnia wiec wymagane wówczas zwiększenie dawkowania. Po włączeniu zapłonu, praw e od razu elektryczna pompa zasilająca wytwarza w instalacji pełne ciśnienie robocze (1,4. . .2,1 kG/cm2). Z chwilą włączenia rozrusznika prąd dopływa jednocześnie do elektromagnesu zmuszającego wałek mimośrodowy do przekręcenia się i przesunięcia suwaka różnicowego w dół, poza położenie ustawione przez termostat. Opadający suwak różnicowy odrywa zawór iglicowy od gniazdka, wskutek czego do komory rozrządczej napływa paliwo pod ciśnieniem zasilania i mieszając się z powietrzem atmosferycznym intensywnie wytryskuje przez dyszę rozruchową do wnętrza rury ssącej. Jednocześnie z wyłączeniem rozrusznika przerwany zostaje dopływ prądu elektromagnesu i rozprężająca się sprężyna powrotna zamyka zawór iglicowy. [hasła pokrewne: autoholowanie, przegląd techniczny, oczyszczalnia przydomowa ]

Wskutek nadmiernego wzrostu podciśnienia rurze ssącej, np. po gwałtownym zwolnieniu pedału przyspieszenia łub w okresie hamowania silnikiem, powinno następować samoczynne ograniczenie dawkowania. We wspomnianych sytuacjach zawór redukcyjny, wbudowany w denku tłoczka regulatora pompy wtryskowej, samoczynnie ogranicza dawkowanie lub nawet przerywa zasilanie silnika.

Jeżeli różnica ciśnień po o u stronach tłoczka regulatora przekracza 0,72. . .0,75 kG/ me, zawór redukcyjny odrywa się od swego gniazda, unosi się w górę i poprzez cięgło przesuwa tuleje upustową — ograniczając dawkowanie. Natomiast jak długo podciśnienie działające na tłoczek regulatora zmienia się w zakresie do 0,7 kG/cm2, zawór redukcyjny jest dociskany do gniazda przez sprężynę, a więc porusza sie z tłoczkiem i nie wpływa na sterowanie dawkowaniem przez regulator.

Wtryskiwacze AMERICAN BOSCH mają zamknięte rozpylacze grzybkowe o iglicach opadających.

Podzespół taki jest nierozbieralny i nie wymaga regulacji ciśnienia wtryskiwania. W razie wadliwego działania rozpylacza cały wtryskiwacz wymienia się na nowy.

Comments Off on Lata powojenne firmy Toyota.

« Previous Entries