Akcesoria samochodowe sklep
Motoryzacja w czasie ekologii – jakie auto hybrydowe wybrac ?

Posts Tagged ‘przewozy autokarowe warszawa’

Urządzenie MARVEL-SCHEBLER

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Jeżeli zwiększa się różnica ciśnień działająca na tłoczek wybieraka regulatora, tłoczek wsuwa sie w głąb cylinderka i za pośrednictwem krzywki sterującej zbliża zderzak nastawny do zderzaka stałego. Natomiast w razie zmniejszania sie podciśnienia w rurze ssącej tłoczek wybieraka przemieszcza się wskutek nacisku sprężyny powrotnej, dzięki czemu ustępujący pod naporem paliwa tloczek swobodny odsuwa nieco zderzak nastawny od zderzaka urządzenia dawkującego. Pojedynczy wirnik jednowirnikowego urządzenia dawkujacego obraca się z taką samą prędkością obrotową co i wał rozrządu, czyli podczas każdego pełnego obrotu wirnika dawki paliwa są doprowadzane po kolei do wszystkich wtryskiwaczy silnika. Urządzenia takie pracują zadowalająco tylko w silnikach o znamionowych prędkościach biegu do około 5000 obr/min. Kiedy wirnik obraca sie z wysoka prędkością np. 3000. . .3500 obr/min dokładność Odmierzania dawek paliwa pozostawia już wiele do życzenia. Wówczas bowiem okresy czasu, w których kanaliki wirnika i tulei rozrządczej pokrywają się ze sobą, są zbyt krótkie i napływające do wirnika ilości paliwa nie wystarczają do wymuszania pełnych przesunięć tłoczka swobodnego (aż do zderzaków).

Silnik pojazdu sportowego lub wyścigowego wyposaża się w urządzenie dawkujące o dwóch wirnikach, obracających się dwa razy wolniej niż wał rozrządu, a wiec cztery fazy wolniej niż wał korbowy. Każdy z wirników zawiera dwa tłoczki swobodne i doprowadza paliwo do wtryskiwaczy zasilających trzy cylindry silnika. Urządzenie o dwóch wirnikach wyposażone jest zwykle w aneroid korygujący dawkowanie paliwa odpowiednio do ciśnienia atmosferycznego. [podobne: serwis chrysler warszawa, przewozy autokarowe warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Urządzenie MARVEL-SCHEBLER znajduje zastosowanie w różnych wersjach jako osprzęt silników samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów lub ciągników rolniczych. Jednosekcyjna pompa wtryskowa zespolona z rozdzielaczem produkowana jest w trzech wykonaniach — do silnika cztero , sześcio- lub ośmiocylindrowego.

Podczas pracy silnika tłocze pompy wtryskowej obraca się i jednocześnie porusza się posuwisto-zwrotnie, wykonując na przemian suwy napełniania (pod naciskiem sprężyny powrotnej) i suwy robocze (podczas współpracy garbów kołnierza z dwoma rolkami, ułożyskowanymi na sworzniach osadzonych w obudowie pumpy). Tłoczek wsuwając się w głąb cylinderka wytłacza paliwo do jednego

 

 

Comments Off on Urządzenie MARVEL-SCHEBLER

Posts Tagged ‘przewozy autokarowe warszawa’

Urządzenie MARVEL-SCHEBLER

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Urządzenie FUEL CHARGER S-2 stosowane jest w rozmaitych wersjach do zasilania silników samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Paliwo odmierza i tłoczy do poszczególnych wtryskiwaczy jednosekcyjna pompa wtryskowa, której tłoczek obraca się i jednocześnie wykonuje ruchy posuwisto-zwrotne. Pomijając różnice w konstrukcji podzespołów, wszystkie instalacje systemu S-2 są w zasadzie zbliżone do urządzenia AMERICAN BOSCH. Urządzenie LUCAS stosowane jest w dwóch podstawowych wersjach jako osprzęt silników samochodów sportowych i wyścigowych. Podobne urządzenia wtryskowe do zasilania silników samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów dostarcza w USA firma Holley Carburettor Co. Urządzenie LUCAS rozpyla dawki paliwa w kanałach ssących głowicy cylindrów. Pompa zasilająca, wbudowana w sąsiedztwie zbiornika paliwa i napędzana silnikiem elektrycznym, w okresie włączenia zapłonu utrzymuje w instalacji pełne ciśnienie robocze (około 7 kG/cm2). [podobne: serwis chrysler warszawa, przewozy autokarowe warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Ponieważ ciśnienie wtryskiwania sięga tylko kG/cm2 — pompa zasilająca spełnia zarazem zadania pompy wtryskowej i jest jedynym źródłem ciśnienia w układzie. Paliwo tłoczone przez pompę zasilającą dopływa do urządzenia dawkującego, którego konstrukcja zależy od liczby cylindrów silnika. Wewnątrz obudowy urządzenia dawkującego znajduje się nieruchoma tuleja rozrządcza, w której obraca się wirnik w postaci tulei zawierającej dokładnie dopasowany tłoczek swobodny. Zależnie od ustawienia wirnika w tulei rozrządczej, przez odpowiednio rozmieszczone kanaliki promieniowe w ich ściankach, paliwo dopływajace z układu zasilania może przedostawać się do wnętrza wirnika, albo po jednej, albo po drugiej stronie tłoczka swobodnego.

Dzięki dość wysokiemu ciśnieniu tłoczenia, paliwo napływające z układu zasilania przesuwa poosiowo tłoczek swobodny aż do oparcia go o zderzak i całkowicie wypełnia wolną przestrzeń, o którą powiększa sie objętość wnętrza wirnika wskutek przemieszczania tłoczka. Ponieważ wirnik obraca się, z kolei inne kanaliki promieniowo ustawiają się naprzeciw siebie i obecnie paliwo z układu zasilania napływa do przestrzeni z drugiej strony tłoczka swobodnego, zmuszając go do przesuwania sie w przeciwnym kierunku.

W okresie tym poruszajacy się tłoczek swobodny wytłacza odciętą uprzednio w wirniku ilość paliwa do wtryskiwacza.

Chwilową długość skoków tłoczka swobodnego w. wirniku ograniczają dwa zderzaki — jeden stały, a drugi nastawny.

Wskutek oddalania sie zderzaka nastawnego od zderzaka stałego wydłużają się suwy tłoczka swobodnego, czyli zwięk. sza sie dawkowanie paliwa (i odwrotnie). Urządzenie dawkujące zespolone jest Z tłoczkowym regulatorem podciśnieniowym, który podczas pracy silnika samoczynnie ustawia dawkowanie paliwa zależnie od podciśnienia w rurze ssącej.

 

 

Comments Off on Urządzenie MARVEL-SCHEBLER