Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘salon citroen warszawa’

Wałek napędowy

Posted in Uncategorized  by admin
May 15th, 2019

Podczas ustępowania pod naciskiem garbu obracającego sie wałka kułaczkowego popychacz zgniata nieco (skok popychacza — 0,38 mm) wkładkę, wskutek czego otwiera się zawór odcinający i paliwo jest wytłaczane z komory ciśnieniowej do wtryskiwacza. W miarę zanikania nacisku garbu walka kułaczkowego wkładka gumowa rozpręża się i cofa popychacz, przy czym jednocześnie otwiera się zawór wlotowy i paliwo jest zasysane do wnętrza komory ciśnieniowej. Dawkowanie pompy wtryskowej zmienia się przez przekręcanie za pomocą dźwigni sterującej wałka mimośrodowego, o który opiera się zawór wlotowy, co opóźnia lub przyspiesza odcinanie połączenia pomiędzy komorą ciśnieniową i kanalikami wlotowymi (czyli zmienia czynna długość skoku popychacza, wykorzystywaną do tłoczenia paliwa).

Chwilowe dawkowanie pompy wtryskowej ustawiane jest dzięki współdziałaniu dwóch regulatorów — podciśnieniowego (reagującego na podciśnienie w rurze ssącej, czyli obciążenie silnika) oraz odśrodkowego (zależnie od prędkości biegu silnika). Zwiększanie dawkowania w okresie nagrzewania po rozruchu lub przechłodzenia silnika zapewnia czujnik temperatury cieczy krążącej w układzie chłodzenia silnika, sterując zawór dławiący, który koryguje działanie przeponowego wybieraka regulatora odśrodkowego.

Walek napędowy obraca się z prędkością obrotową wału korbowego silnika, a każda sekcja tłocząca jest wykorzystywana do zasilania dwóch cylindrów. Podczas kolejnych suwów roboczych tłoczek na przemian doprowadza dawki paliwa to do jednego, to do drugiego wtryskiwacza.

Rozdzielacz składa się z nieruchomego kola o zazebieniu wewnętrznym i obracającego się w nim kola talerzowego o zazębieniu zewnętrznym, Stosunek przełożenia pomiędzy kolami rozdzielacza wynosi 8 : 9. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wałek napędowy

Next Entries »