Akcesoria samochodowe sklep
Motoryzacja w czasie ekologii – jakie auto hybrydowe wybrac ?

Posts Tagged ‘serwis samochodów’

Systemy zasilania wtryskowego

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Zasilanie wtryskowe silników o zapłonie iskrowym obarczone jest jednak i dość istotnymi wadami. Podstawowa niedogodność stanowi konieczność stosowania precyzyjnego osprzętu, znacznie kosztowniejszego od względnie tanich układów zasilania seryjnych silników gaźnikowych. Problem ten traci jednak na znaczeniu, gdy chodzi o samochody sportowe, wyczynowe lub specjalnego przeznaczenia, których silniki wyposaża się z reguły albo w skomplikowane gaźniki wielokanałowe, albo w układy zasilania o dwóch lub kilku gaźnikach.

Celowość wtryskowego zasilania silnika dwusuwowego ogranicza ponadto okoliczność, że w razie wstępnego sprężania czystego powietrza w skrzyni korbowej trzeba stosować oddzielny układ smarowania, zbędny W razie tzw. smarowania mieszankowego, polegającego na dodawaniu niewielkiej (2. . .5%) ilości oleju silnikowego do paliwa. Podwyższa to wprawdzie jeszcze bardziej koszt osprzętu silnika, lecz jednocześnie zapewnia pewne oszczędności, wynikające ze zmniejszenia zużycia oleju silnikowego (w porownaniu ze smarowaniem mieszankowym).

Przebieg spalania w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym zależy w dużym stopniu od stosunku paliwa do powietrza w sprężonej mieszance. Gdy chodzi o silniki zasilane wtryskowo, podobnie jak w razie zasilania gaźnikowego, zakres dopuszczalnych różnic w składzie mieszanki jest dość wąski, podczas gdy odpowiednio do obciążenia zewnętrznego i chwilowej prędkości biegu napełnienie cylindrów silnika może zmieniać się w rozległych granicach. [przypisy: firma zbrojarska, serwis samochodów, wynajem busów warszawa ]

Wspomniana okoliczność wybitnie utrudnia prawidłowe zasilanie wtryskowe silnika o zapłonie iskrowym. Najkorzystniejszych rozwiązań szuka się w oparciu o rozmaite założenia, co sprawia, że w praktyce spotyka się obecnie nadspodziewanie dużo systemów wtryskowego zasilania silników o zapłonie iskrowym. Istotne różnice pomiędzy nimi dotyczą głównie sposobów wtryskiwania paliwa i metod regulowania dawkowania. Natomiast znaczne niekiedy odrębności w układzie instalacji lub wykonaniu poszczególnych podzespołów mają raczej drugorzędne znaczenie i wynikają przeważnie ze względów technologicznych, eksploatacyjnych lub obowiązujących ograniczeń patentowych. Urządzenie wtryskowe do silnika o zapłonie iskrowym charakteryzują następujące cechy podstawowe:

miejsce rozpraszania paliwa; rozróżnia się urządzenia o działaniu bezpośrednim i o działaniu pośrednim; urządzenie bezpośredniego działania doprowadza paliwo wprost do wnętrza cylindrów, a więc pracuje podobnie jak urządzenie wtryskowe silnika wysokoprężnego; natomiast urządzenie pośredniego działania rozprasza paliwo w powietrzu płynącym dopiero do cylindrów, najczęściej w rurze ssącej lub w kanałach ssących, jeszcze przed zaworami ssącymi,

Comments Off on Systemy zasilania wtryskowego

Posts Tagged ‘serwis samochodów’

Systemy zasilania wtryskowego

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Urządzenie wtryskowe cechuje znacznie mniejsza bezwładność działania niż gaźnik; w razie zmiany nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia urządzenie wtryskowe zwiększa lub zmniejsza dawkowanie paliwa już po upływie około 0,02 sekundy, podczas gdy skład mieszanki wytwarzanej przez gaźnik zaczyna się zmieniać dopiero po upływie 0,3. . .0,4 sekundy, — łatwość rozruchu silnika w niskiej temperaturze otoczenia; rozpylanie paliwa przez wtryskiwanie zapewnia wysoka jednorodność mieszanki bez względu na temperaturę powietrza ; dzięki temu rozruch silnika zasilanego wtryskowo jest łatwy i szybki, nawet w okresie silnych mrozów, — niewrażliwość silnika na kołysanie lub pochylenie ; w razie zasilania wtryskowego unika się rozmaitych niepożądanych zakłóceń w działaniu zwykłego gaźnika, powodowanych bezwładnością ciekłego paliwa (np. podczas gwałtownego hamowania, zakręcania lub rozpędzania samochodu), a ponadto skutków niedostatecznego lub zbyt obfitego wydobywania się paliwa z rozpylaczy gaźnika w wyniku pochylania się silnika; urządzenie wtryskowe zapewnia nienaganne zasilanie silnika bez względu na gwałtowność kołysania lub wstrząsów pojazdu, nawet w przypadku długotrwałego silnego pochylenia silnika,

— zmniejszona wrażliwość silnika na jakość paliwa; gaźnikowe silniki średniej lub wysokiej klasy przeważnie rozwijają pełne moce użyteczne i pracują nienagannie jedynie w razie stosowania ściśle określonych gatunków paliwa, wskazanych przez producentów; w przypadku zasilania wtryskowego własności paliwa tracą wiele na znaczeniu, nawet gdy chodzi o liczbę oktanową lub punkt rosy; co. więcej, wyposażone w odpowiednie podgrzewacze silniki zasilane wtryskowo mogą pracować zadowalająco na cięższych gatunkach paliwa niż benzyna,  wyłączanie zasilania na okres hamowania silnikiem; urządzenie wtryskowe jest z reguły wyposażone w układ sterujący, który podczas szybkiego biegu silnika w razie zupełnego zwolnienia pedału przyspieszenia przerywa tłoczenie paliwa do wtryskiwaczy ; dzięki temu podczas hamowania silnikiem unika się osiadania ciekłego paliwa wewnątrz cylindrów; jeżeli natomiast hamuje się silnikiem gaźnikowym, do jego cylindrów jest zasysana mieszanka nieprzerwanie wytwarzana przez gaźnik i wewnątrz cylindrów skrapla się paliwo, zmywające film olejowy z ich gładzi i rozcieńczające olej silnikowy w układzie smarowania,

— zmniejszenie obrysu silnika; podzespoły urządzenia wtryskowego są na ogól małe i można je dość swobodnie rozmieszczał na kadłubie silnika; zwłaszcza wyeliminowanie gaźnika lub gaźników opadowych pozwala na znaczne obniżenie osłony silnika, dzięki zmniejszeniu wysokości jego obrysu,

— łatwość udoskonalania silnika przez niewielkie modyfikacje; przez stosunkowo drobne i nieskomplikowane zmiany konstrukcyjne można poważnie zwiększyć moc znamionową silnika zasilanego wtryskowo; polegają one zwykle na podwyższeniu stopnia sprężania (bez zaostrzania wymagań odnośnie odporności przeciwstukowej paliwa), zwiększeniu przelotów zaworów i innych przeróbkach zwiększających. [przypisy: firma zbrojarska, serwis samochodów, wynajem busów warszawa ]

Comments Off on Systemy zasilania wtryskowego