Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Posts Tagged ‘wynajem samochodów’

Typowe gaźniki silników samochodowych

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Wskutek wzrastania podciśnienia w rurze ssącej, trzpień wypychany przez tłoczek zaczyna przymykać przepustnice ogranicznika, która następnie przymyka się jeszcze bardziej wskutek naporu mieszanki przepływającej z dużą prędkością. Wskutek tego zmniejsza się napełnienie cylindrów silnika mieszanką, wzrasta podciśnienie w rurze ssącej, a prędkość obrotowa wału korbowego silnika przestaje podwyższać się i następnie nieco maleje.

Wobec zmniejszania się prędkości przepływu mieszanki przez gardziel ogranicznika maleje jej napór na przymkniętą przepustnicę, dzięki czemu sprężyna uchyla nieco przepustnicę i silnik nieco przyspiesza swój bieg. Powoduje to ponowne przymknięcie przepustnicy i cały przebieg powtarza się od początku. Wskutek oddziaływania ogranicznika prędkość obrotowa wału korbowego na przemian wzrasta i maleje w pewnym zakresie, zależnym m. in. od doboru sprężyny przepustnicy i momentu bezwładności odbiornika mocy silnika. Istotną zaletą omawianego ogranicznika jest to, że nie dopuszcza on do przekroczenia określonej prędkości obrotowej walu korbowego bez względu na warunki pracy silnika (nawet przy biegu luzem).

STROMBERG Ogranicznik szybkobieżności wbudowany w gaźnik (np. SOLEX, K22G i K49A) jest to dodatkowy układ sterowania odpowiednio ukształtowanej przepustnicy ułożyskowanej mimośrodowo na ośce. Sprężyna o regulowanym napięciu wstępnym dąży stale do całkowitego uchylenia przepustnicy, która wskutek naporu mieszanki na skośny występ usiłuje się przymknąć. Z chwilą przekroczenia pewnej granicznej prędkości przepływu mieszanki, napór jej zmusza przepustnice do przymykania się, w wyniku czego maleje napełnienie cylindrów silnika.Tego typu ogranicznik cechuje dość rozległy zakres pulsowania szybkobieżności silnika. Ze względu na swój kształt przepustnica stale dławi dopływ mieszanki do cylindrów silnika, co zmniejsza jego moc. Wstępne napięcie sprężyny ogranicznika jest regulowane fabrycznie, indywidualnie dla każdego typu silnika, lecz może być w pewnym zakresie zmieniane przez przekręcanie śruby regulacyjnej.

Gaźnik G-43, produkcji polskiej, stosowany jako osprzęt silnika S 42, S 47 lub S 472, (nowe serie samochodów STAR-21, 25 oraz 66). Wersja tego gaźnika,” tzw. gaźnik G-35 0 zmniejszonej średnicy kanału w dolnym członie (35 mm) stanowi typowy osprzęt dolnozaworowego silnika

FSO Warszawa. Gaźnik G-43 ma główne urządzenie kompensacyjne pracujące według zasady powietrznego hamowania wypływu paliwa, tłoczkową pompkę przyspieszającą uruchamianą mechanicznie oraz samoczynny oszczędzacz. Jako urządzenie rozruchowe służy zasysacz z urządzeniem zabezpieczającym przed przelaniem gaźnika. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

 

 

Comments Off on Typowe gaźniki silników samochodowych

Posts Tagged ‘wynajem samochodów’

Typowe gaźniki silników samochodowych

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Oszczędzacze nastawne działają według rozmaitych zasad, przy czym najczęściej mieszanka jest zubożana przez dławienie dopływu paliwa do głównego rozpylacza. Podczas rozruchu i w okresie nagrzewania silnik zasila się bogatą mieszanką. Oszczędzacz nastawny włącza się tylko w pewnych warunkach (np. długotrwała jazda ze średnią szybkością), kiedy przez zubożenie mieszanki zmniejszyć można zużycie paliwa bez pogarszania warunków pracy silnika.

Komora pływakowa i mechanizm pływakowy. Budowa komory pływakowej zależy od sposobu doprowadzania paliwa do gaźnika. W nowoczesnym gaźniku króciec dopływu paliwa znajduje się u góry (w pokrywie komory pływakowej) lub z boku (w ściance komory) Szczegóły wykonania komory pływakowej wynikają z kształtu pływaka i metody doprowadzania paliwa. Komor pływakową umieszcza się zwykle z boku komory zmieszania, przeważnie od przodu samochodu, aby podczas jazdy pod górę wskutek pochylania się gaźnika następowało wzbogacanie mieszanki, a nie jej zubożanie. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów]

Poziom paliwa w komorze pływakowej jest regulowany przez mechanizm pływakowy. Zawór iglicowy, wbudowany w ściance komory pływakowej, jest sterowany przez pływak za pośrednictwem dźwigienki kątowej. Pływak gaźnika wykonuje się zwykle z cienkiej blachy mosiężnej lub tworzywa sztucznego. Urządzenie pływakowe utrzymuje poziom paliwa z dokładnością 2. . .3 mm. Przed dopłynięciem do komory pływakowej paliwo przesącza gie przez siatkowy wkład filtrujący, umieszczony w króćcu mocującym przewód paliwa do obsady gniazda zaworu iglicowego. Ogranicznik szybkobieżności uniemożliwia prace silnika ze zbyt wysoką prędkością obrotową wału korbowego. Zbyt szybki bieg silnika powoduje bowiem wzmożone zużycie jego części oraz paliwa i oleju, a w pewnych przypadkach może nawet stać się przyczyną poważnych uszkodzeń elementów układu korbowego lub rozrządu.

Działanie ogranicznika szybkobieżności polega na coraz silniejszym dławieniu dopływu mieszanki z gaźnika do rury ssącej, jeżeli wzrastająca prędkość obrotowa wału korbowego przewyższa znamionową. Ogranicznik szybkobieżności jest wykonany albo jako oddzielne urządzenie zainstalowane pomiędzy gaźnikiem i rurą ssącą, albo jako pomocnicze urządzenie wbudowane w gaźniku. Ogranicznik ZENITH – STROMBERG, stanowiący oddzielne urządzenie, ma przepustnice osadzoną na ośce przesuniętej względem osi symetrii kanału mieszanki. Sprężyna o regulowanym napięciu wstępnym w zwykłych warunkach pracy silnika utrzymuje przepustnicę w położeniu całkowitego uchylenia.

Comments Off on Typowe gaźniki silników samochodowych

« Previous Entries