Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Poziom paliwa w komorze pływakowej

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Oszczędzacze nastawne działają według rozmaitych zasad, przy czym najczęściej mieszanka jest zubożana przez dławienie dopływu paliwa do głównego rozpylacza. Podczas rozruchu i w okresie nagrzewania silnik zasila się bogatą mieszanką. Oszczędzacz nastawny włącza się tylko w pewnych warunkach (np. długotrwała jazda ze średnią szybkością), kiedy przez zubożenie mieszanki zmniejszyć można zużycie paliwa bez pogarszania warunków pracy silnika.

Komora pływakowa i mechanizm pływakowy. Budowa komory pływakowej zależy od sposobu doprowadzania paliwa do gaźnika. W nowoczesnym gaźniku króciec dopływu paliwa znajduje się u góry (w pokrywie komory pływakowej) lub z boku (w ściance komory) Szczegóły wykonania komory pływakowej wynikają z kształtu pływaka i metody doprowadzania paliwa. Komor pływakową umieszcza się zwykle z boku komory zmieszania, przeważnie od przodu samochodu, aby podczas jazdy pod górę wskutek pochylania się gaźnika następowało wzbogacanie mieszanki, a nie jej zubożanie. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów]

Poziom paliwa w komorze pływakowej jest regulowany przez mechanizm pływakowy. Zawór iglicowy, wbudowany w ściance komory pływakowej, jest sterowany przez pływak za pośrednictwem dźwigienki kątowej. Pływak gaźnika wykonuje się zwykle z cienkiej blachy mosiężnej lub tworzywa sztucznego. Urządzenie pływakowe utrzymuje poziom paliwa z dokładnością 2. . .3 mm. Przed dopłynięciem do komory pływakowej paliwo przesącza gie przez siatkowy wkład filtrujący, umieszczony w króćcu mocującym przewód paliwa do obsady gniazda zaworu iglicowego. Ogranicznik szybkobieżności uniemożliwia prace silnika ze zbyt wysoką prędkością obrotową wału korbowego. Zbyt szybki bieg silnika powoduje bowiem wzmożone zużycie jego części oraz paliwa i oleju, a w pewnych przypadkach może nawet stać się przyczyną poważnych uszkodzeń elementów układu korbowego lub rozrządu.

Działanie ogranicznika szybkobieżności polega na coraz silniejszym dławieniu dopływu mieszanki z gaźnika do rury ssącej, jeżeli wzrastająca prędkość obrotowa wału korbowego przewyższa znamionową. Ogranicznik szybkobieżności jest wykonany albo jako oddzielne urządzenie zainstalowane pomiędzy gaźnikiem i rurą ssącą, albo jako pomocnicze urządzenie wbudowane w gaźniku. Ogranicznik ZENITH – STROMBERG, stanowiący oddzielne urządzenie, ma przepustnice osadzoną na ośce przesuniętej względem osi symetrii kanału mieszanki. Sprężyna o regulowanym napięciu wstępnym w zwykłych warunkach pracy silnika utrzymuje przepustnicę w położeniu całkowitego uchylenia.

Tags: , ,

Comments are closed.