Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Systemy zasilania wtryskowego

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Zasilanie wtryskowe silników o zapłonie iskrowym obarczone jest jednak i dość istotnymi wadami. Podstawowa niedogodność stanowi konieczność stosowania precyzyjnego osprzętu, znacznie kosztowniejszego od względnie tanich układów zasilania seryjnych silników gaźnikowych. Problem ten traci jednak na znaczeniu, gdy chodzi o samochody sportowe, wyczynowe lub specjalnego przeznaczenia, których silniki wyposaża się z reguły albo w skomplikowane gaźniki wielokanałowe, albo w układy zasilania o dwóch lub kilku gaźnikach.

Celowość wtryskowego zasilania silnika dwusuwowego ogranicza ponadto okoliczność, że w razie wstępnego sprężania czystego powietrza w skrzyni korbowej trzeba stosować oddzielny układ smarowania, zbędny W razie tzw. smarowania mieszankowego, polegającego na dodawaniu niewielkiej (2. . .5%) ilości oleju silnikowego do paliwa. Podwyższa to wprawdzie jeszcze bardziej koszt osprzętu silnika, lecz jednocześnie zapewnia pewne oszczędności, wynikające ze zmniejszenia zużycia oleju silnikowego (w porownaniu ze smarowaniem mieszankowym).

Przebieg spalania w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym zależy w dużym stopniu od stosunku paliwa do powietrza w sprężonej mieszance. Gdy chodzi o silniki zasilane wtryskowo, podobnie jak w razie zasilania gaźnikowego, zakres dopuszczalnych różnic w składzie mieszanki jest dość wąski, podczas gdy odpowiednio do obciążenia zewnętrznego i chwilowej prędkości biegu napełnienie cylindrów silnika może zmieniać się w rozległych granicach. [przypisy: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko, wypożyczalnia samochodów gdynia ]

Wspomniana okoliczność wybitnie utrudnia prawidłowe zasilanie wtryskowe silnika o zapłonie iskrowym. Najkorzystniejszych rozwiązań szuka się w oparciu o rozmaite założenia, co sprawia, że w praktyce spotyka się obecnie nadspodziewanie dużo systemów wtryskowego zasilania silników o zapłonie iskrowym. Istotne różnice pomiędzy nimi dotyczą głównie sposobów wtryskiwania paliwa i metod regulowania dawkowania. Natomiast znaczne niekiedy odrębności w układzie instalacji lub wykonaniu poszczególnych podzespołów mają raczej drugorzędne znaczenie i wynikają przeważnie ze względów technologicznych, eksploatacyjnych lub obowiązujących ograniczeń patentowych. Urządzenie wtryskowe do silnika o zapłonie iskrowym charakteryzują następujące cechy podstawowe:

miejsce rozpraszania paliwa; rozróżnia się urządzenia o działaniu bezpośrednim i o działaniu pośrednim; urządzenie bezpośredniego działania doprowadza paliwo wprost do wnętrza cylindrów, a więc pracuje podobnie jak urządzenie wtryskowe silnika wysokoprężnego; natomiast urządzenie pośredniego działania rozprasza paliwo w powietrzu płynącym dopiero do cylindrów, najczęściej w rurze ssącej lub w kanałach ssących, jeszcze przed zaworami ssącymi,

Tags: , ,

Comments are closed.