Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Typowe gaźniki silników samochodowych

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Wskutek wzrastania podciśnienia w rurze ssącej, trzpień wypychany przez tłoczek zaczyna przymykać przepustnice ogranicznika, która następnie przymyka się jeszcze bardziej wskutek naporu mieszanki przepływającej z dużą prędkością. Wskutek tego zmniejsza się napełnienie cylindrów silnika mieszanką, wzrasta podciśnienie w rurze ssącej, a prędkość obrotowa wału korbowego silnika przestaje podwyższać się i następnie nieco maleje.

Wobec zmniejszania się prędkości przepływu mieszanki przez gardziel ogranicznika maleje jej napór na przymkniętą przepustnicę, dzięki czemu sprężyna uchyla nieco przepustnicę i silnik nieco przyspiesza swój bieg. Powoduje to ponowne przymknięcie przepustnicy i cały przebieg powtarza się od początku. Wskutek oddziaływania ogranicznika prędkość obrotowa wału korbowego na przemian wzrasta i maleje w pewnym zakresie, zależnym m. in. od doboru sprężyny przepustnicy i momentu bezwładności odbiornika mocy silnika. Istotną zaletą omawianego ogranicznika jest to, że nie dopuszcza on do przekroczenia określonej prędkości obrotowej walu korbowego bez względu na warunki pracy silnika (nawet przy biegu luzem).

STROMBERG Ogranicznik szybkobieżności wbudowany w gaźnik (np. SOLEX, K22G i K49A) jest to dodatkowy układ sterowania odpowiednio ukształtowanej przepustnicy ułożyskowanej mimośrodowo na ośce. Sprężyna o regulowanym napięciu wstępnym dąży stale do całkowitego uchylenia przepustnicy, która wskutek naporu mieszanki na skośny występ usiłuje się przymknąć. Z chwilą przekroczenia pewnej granicznej prędkości przepływu mieszanki, napór jej zmusza przepustnice do przymykania się, w wyniku czego maleje napełnienie cylindrów silnika.Tego typu ogranicznik cechuje dość rozległy zakres pulsowania szybkobieżności silnika. Ze względu na swój kształt przepustnica stale dławi dopływ mieszanki do cylindrów silnika, co zmniejsza jego moc. Wstępne napięcie sprężyny ogranicznika jest regulowane fabrycznie, indywidualnie dla każdego typu silnika, lecz może być w pewnym zakresie zmieniane przez przekręcanie śruby regulacyjnej.

Gaźnik G-43, produkcji polskiej, stosowany jako osprzęt silnika S 42, S 47 lub S 472, (nowe serie samochodów STAR-21, 25 oraz 66). Wersja tego gaźnika,” tzw. gaźnik G-35 0 zmniejszonej średnicy kanału w dolnym członie (35 mm) stanowi typowy osprzęt dolnozaworowego silnika

FSO Warszawa. Gaźnik G-43 ma główne urządzenie kompensacyjne pracujące według zasady powietrznego hamowania wypływu paliwa, tłoczkową pompkę przyspieszającą uruchamianą mechanicznie oraz samoczynny oszczędzacz. Jako urządzenie rozruchowe służy zasysacz z urządzeniem zabezpieczającym przed przelaniem gaźnika. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

 

 

Tags: , ,

Comments are closed.