Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Urządzenia wtryskowe pośredniego działania

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Każda sekcja tłocząca wyposażona jest w zasobnik ciśnienia w postaci nurnika współpracującego ze sprężyną tłoczącą. Podczas suwu roboczego tłoczka najpierw w cylinderku odcięta zostaje pewna ilość paliwa (zawarta między tłoczkiem a nurnikiem), a następnie nurnik ustępując pod naporem paliwa napina sprężynę tłoczącą. Tłoczenie paliwa do wtryskiwacza trwa bardzo krótko, w okresie kiedy pod naciskiem nurnika popychanego przez gwałtownie rozprężającą się sprężyne tłoczącą wydostaje się ono przez kanalik i podtoczenie tłoczka — z cylinderka do rozpylacza.

Sterowanie dawkowaniem sekcji tłoczących polega na regulowaniu napełnienia ich cylinderków przy użyciu obrotowego suwaka sprzężonego mechanicznie z przepustnicą regulującą napełnienie cylindrów silnika. Podczas obracania się suwaka jego ścięcie kolejno odsłania wloty kanalików zasilających poszczególnych cylinderków. Wskutek poosiowego przemieszczania slimaka wydłużają się lub skracają okresy napełniania cylinderków paliwem, czyli wzrasta lub maleje dawkowanie. Tłoczki sekcji tłoczących są uszczelniane i smarowane przez olej doprowadzany pod nadciśnieniem przez pomocniczą sekcje (zakładany w kanale ssącym) tłoczącą pompy wtryskowej.

Wtryskiwacz SCHINDELE o rozpylaczu zamknietym rozprasza paliwo pod ciśnieniem około 50 kG/cm2. Konstrukcja wtryskiwacza zależy od miejsca jego wbudowania. [hasła pokrewne: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko, wypożyczalnia samochodów gdynia ]

Urządzenie AMERICAN BOSCH, stanowiące osprzęt ośmiocylindrowego silnika czterosuwowego do samochodu osobowego, wyróżnia się zastosowaniem oryginalnej pompy wtryskowej, w postaci pojedynczej sekcji tłoczącej, zespolonej z rozdzielaczem, który kieruje odmierzone już dawki paliwa do wtryskiwaczy wbudowanych w kanałach ssących poszczególnych cylindrów. Zadania krzywki wymuszającej robocze suwy tłoczka pompy wtryskowej spelnia jego kołnierz, zaopatrzony w osiem garbów promieniowych na czołowej ściance.

Tłoczek pompy wtryskowej napędzany jest przez wałek rozdzielacza zapłonu, wiruje dwa razy wolniej niż wał korbowy i jednocześnie porusza się posuwisto-zwrotnie w cylinderku sekcji tłoczącej (otwór w obudowie pompy wtryskowej, zaślepiony wkrętem). Podczas każdego pełnego obrotu tłoczek ośmiokrotnie wykonuje na przemian suw napełniania i suw tłoczenia, czyli jeden cykl pracy sekcji tłoczącej odbywa się w okresie przekrecania tłoczka 0 450.

Tags: , ,

Comments are closed.