Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Urządzenia wzbogacające (economiser)

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Kompensacja za pomocą urządzenia pneumatycznego jest o wiele korzystniejsza niż przy użyciu urządzenia mechanicznego, ponieważ skład mieszanki zależy nie tylko od uchylenia przepustnicy, ale i od podciśnienia w rurze ssącej, czyli zmienia się zależnie od prędkości biegu silnika — również i podczas stałego uchylenia przepustnicy. Wadą pneumatycznego sterowania Jest skłonność tłoczka do zacierania się w cylinderku.

Do kompensowania składu mieszanki przez regulowanie dopływu paliwa stosuje się niekiedy zespół z kilku dysz paliwa, odsłanianych kolejno w miare uchylania przepustnicy, np, przez suwak tłokowy, reagujący na zmiany podciśnienia w gardzieli. Przez odpowiedni dobór liczby (zwykle 3 . . .5) i przepustowości poszczególnych dysz paliwa oraz kształtu i przelotu gardzieli uzyskuje się wymaganą zmiennośc składu mieszanki lub zapewnia się stały jej skład w całym zakresie eksploatacyjnych obciążeń silnika. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

Urządzenia wzbogacające (economiser). Aby ograniczyć zużycie paliwa przez silnik, gaźnik reguluje sie zwykle w taki sposób, że w zakresie średnich eksploatacyjnych obciążeń silnik jest zasilany ubogą mieszanką (tzw. ekonomiczną). Jednak w razie pełnego obciążenia silnika, tj. w okresie całkowitego uchylenia przepustnicy, bez względu na prędkość obrotową wału korbowego gaźnik powinien dostarczać bogatą mieszankę umożliwiającą silnikowi rozwijanie największej mocy. Wymagane wówczas wzbogacenie mieszanki, pomimo ekonomicznej regulacji gaźnika, zapewnia urządzenie wzbogacające (tzw. oszczędzacz), stanowiący dodatkowy układ kompensacyjny, działający tylko podczas całkowitego uchylenia przepustnicy. Dzięki zastosowaniu urządzenia wzbogacającego gaźnik może być wyregulowany na oszczędne zużycie paliwa w zakresie obciążeń eksploatacyjnych (stąd nazwa: economiser), a w razie potrzeby na ‘większą moc silnika.

Urządzenie wzbogacające jest wbudowane w kanale prowadzącym do rozpylacza głównego lub kompensacyjnego, albo stanowi niezależny układ z oddzielnym rozpylaczem. Urządzenie wzbogacające może być włączone szeregowo lub równolegle, a sterowane mechanicznie lub podciśnieniowo zwiększający przepustowość głównej dyszy paliwa, otwierany układem dźwigniowym sprzężonym z przepustnicą. Podczas uchylania przepustnicy, bezpośrednio przed jej całkowitym uchyleniem, dźwignia naciska na popychacz powodując otwarcie zaworu wzbogacającego. Paliwo dozowane dysza urządzenia wzbogacającego wypływa z rozpylacza wskutek podciśnienia W gardzieli.

Tags: , ,

Comments are closed.