Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Urządzenie BOSCH

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Urządzenie BOSCH pośredniego działania różni się od urządzenia BOSCH bezpośredniego działania w zasadzie tylko sposobem wbudowania wtryskiwaczy, które rozpylają paliwo w kanałach ssących poszczegolnych cylindrów a nie w komorach spalania. W praktyce spotyka się rozmaite wersie urządzeń BOSCH pośredniego działania, głównie w osprzęcie silników DAIMLER-BENZ stosowanych zasilającą, wbudowaną w pobliżu zbiornika paliwa i sterowaną przez dwa niezależne wyłączniki ręczny oraz ciśnieniowy.

Komora rozrządcza ma dwa połączenia z rura ssącą jedno przez dyszę rozruchową, a drugie przez kanalik wyrównawczy, którego wlot znajduje się przed przepustnicą (odnosząc do kierunku przepływu powietrza). Ponadto do komory rozrządczej może dopływać powietrze atmosferyczne — jeżeli walcowy suwak różnicowy nie przeslania wolnego przelotu kanalika wlotowego.

Wskutek przekręcania wałka mimośrodowego, związany z nim za pomocą kołka prowadzącego suwak różnicowy opada w dół lub unosi sie w górę a więc zwiększa, zmniejsza lub w ogóle odcina dopływ powietrza atmosferycznego do komory rozrządczej. Walek mimośrodowy sprzężony jest z termostatem omywanym alb przez ciecz chłodzącą, albo przez spaliny, a ponadto z mechanizmem krzywkowym, nastawianym ręcznie za pośrednictwem przycisku na desce rozdzielczej. Przycisk ten poz la na okresowe zwiększanie dawkowania, niezależnie od oddziaływania regulatora pompy wtryskowej (np. w razie uszkodzenia termostatu). [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Podczas ostygania silnika (np. po zatrzymaniu lub w razie przechłodzenia) termostat przekręca wałek mimośrodowy, a suwak różnicowy opada w dól i umożliwia napływanie powietrza atmosferycznego do komory rozrządczej, co powoduje zmniejszenie się panującego w niej podciśnienia i zwiększenie dawkowania przez regulator. Po rozruchu zimnego silnika do komory rozrządczej napływa dość obficie powietrze atmosferyczne, wskutek czego dawkowanie jest o wiele większe niż ustawiane przez regulator w zwykłych warunkach ruchu. W miarę nagrzewania się silnika termostat przekręcając wałek mimośrodowy unosi suwak różnicowy w górę, czyli coraz silniej dla dopływ powietrza atmosferycznego do komory rozrzadczej. W rezultacie podciśnienie w komorze rozrządczej wzrasta i coraz bardziej wyrównuje się z podciśnieniem w rurze ssącej, dzięki czemu chwilowe dawkowanie coraz mniej różni się od dawkowania jakie ustawia regulator pompy wtryskowej w czasie, kiedy silnik jest już prawidłowo nagrzany, a suwak różnicowy zaślepia kanalik wlotowy.

 

 

Tags: , ,

Comments are closed.