Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Urządzenie wzbogacające o sterowaniu pneumatycznym

Posted in Uncategorized  by admin
October 17th, 2016

Urządzenie wzbogacające, zespolone z głównym układem dozującym, wyróżnia się tym, że paliwo w zwykłych warunkach pracy silnika dopływa do głównego rozpylacza przez dwie dysze wbudowane szeregowo. Wskutek całkowitego uchylenia przepustnicy otwiera się zawór oszczędzacza, dzięki czemu paliwo natrafia na swej drodze tylko na jedną dyszę i w znacznie większej ilości wydostaje z rozpylacza.

Urządzenie wzbogacające o sterowaniu pneumatycznym ma zawór oszczędzacza otwierany wskutek przesuwania się tłoczka w cylinderku połączonym z rurą ssącą. W razie całkowitego uchylenia przepustnicy podciśnienie w rurze ssącej maleje i sprężyna przesuwa tłoczek w dół. Tłoczek wraca do górnego położenia wskutek wzrostu podciśnienia w rurze ssącej po przymknięciu przepustnicy. Zadania tłoczka spełnia często przepona.

Istotną wadą sterowanego pneumatycznie urządzenia wzbogacajacego jest nieprzerwane jego działanie w przypadku nieszczelności powodujących zanik podciśnienia oddziałującego na tłoczek lub przeponę. Wówczas bowiem zawór wzbogacający jest stale otwarty, tj. silnik niepotrzebnie pracuje na zbyt bogatej mieszance, a więc zużycie paliwa jest duże. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

Istotna różnica w działaniu sterowanych pneumatycznie i mechanicznie urządzeń wzbogacających polega na tym, że zawór wzbogacający sterowany pneumatycznie otwiera się wskutek określonego podciśnienia w gardzieli, a więc przy rozmaitych uchyleniach przepustnicy, zależnie od chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego. Wynika to z okoliczności, że przy określonym uchyleniu przepustnicy podciśnienie w gardzieli jest tym większe, im szybszy jest bieg silnika. Zaletą urządzenia wzbogacającego o sterowaniu mechanicznym jest stosunkowo łatwa regulacja, ponieważ jego działanie zależy jedynie od stopnia uchylenia przepustnicy, Pompka przyspieszająca. Podczas zmiany warunków pracy silnika gaźnik wytwarza mieszankę o właściwym składzie tylko w razie powolnego uchylania lub przymykania przepustnicy, a więc kiedy podciśnienie w gardzieli zmienia się niezbyt szybko. Wskutek gwałtownego uchylania przepustnicy, w wyniku różnicy bezwładności paliwa i powietrza, przez krótki okres czasu naștępuje poważne zubożenie mieszanki. W rezultacie pomimo uchylenia przepustnicy, silnik zamiast przyspieszyć swój bieg — zwalnia, a niekiedy nawet może się zatrzymać, zwłaszcza jeżeli uprzednio pracował na biegu jałowym.

Aby uniknąć wspomnianych niedogodności i zapewnić dostateczną zrywność silnika, każdorazowo w okresie szybkiego uchylania przepustnicy do gardzieli trzeba doprowadzić dodatkowo pewną ilość paliwa. W tym celu gaźnik wyposaża sie w tzw, pompkę przyspieszającą, która podczas każdego gwałtownego uchylenia przepustnicy mechanicznie wtłacza do gardzieli odpowiednią dawkę paliwa.

Tags: , ,

Comments are closed.