Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Wydajność pompy zasilającej silnika

Posted in Uncategorized  by admin
October 14th, 2016

Wskutek włączenia zapłonu prąd zaczyna płynąć przez uzwojenie cewki i, w wyniku oddziaływania jej pola magnetycznego, tłok zostaje ściągnięty ku dołowi, z przezwyciężeniem oporu sprężyny. Ponieważ główka stalowego tłoka wysuwa się z obszaru działania trwałego magnesu, Opada on w dół pozwalając na rozwarcie się styków przerywacza i przerwanie przepływu prądu przez uzwojenie cewki. Powoduje to zaniknięcie pola magnetycznego i ściśnięta sprężyna wypycha tłok do góry, aż do chwili ponownego zwarcia styków.

Zaworki grzybkowe, ssący i tłoczący, osadzone są w osi stalowego tłoka, który poruszając się posuwisto-zwrotnie przepompowuje paliwo z dolnej do górnej komory pompy. Pod górną pokrywą pompy znajduje się oddzielona elastyczna przeponą przestrzeń wypełniona powietrzem, działająca jako poduszka powietrzna ograniczająca pulsowanie ciśnienia tłoczenia. Srodkowa część pompy, obejmująca cewkę i przerywacz, jest wypełniona niepalnym helem, co zapobiega nadpalaniu się styków przerywacza.

Omawiana pompa pracuje niezawodnie w zakresie temperatur od —50 oc do +60 oc, z wydajnością do 100 litrów/godz, przy czym pobór prądu o napięciu 6 V dochodzi do 1,2 A. Zespolona pompa zasilająca jest to pompa zasilająca tworząca całość konstrukcyjną z napędzanym mechanicznie urządzeniem, najczęściej nie mającym nic wspólnego z instalacją paliwową. Najbardziej rozpowszechnione są zespolone pompy zasilajaco-podciśnieninwe, których przeponowe pompy podciśnieniowe służą do napędzania wycieraczek. Dobór pompy zasilającej. Wydajność pompy zasilającej powinna być znacznie większa niż zużycie paliwa przez silnik, a to ze względu na zapewnienie nieprzerwanej pracy układu zasilania nawet w razie wžrosÎt1 oporów przepływu paliwa, spowodowanych np. częściowym zamuleniem filtrów, gęstnieniem oleju napędowego w okresie zimowym lub osadzaniem sie parafiny w przewodach. [patrz też: serwis mazda warszawa, serwis volvo warszawa, regeneracja przekładni kierowniczych ]

Wydajność pompy zasilającej silnika gaźnikowego z podanych przyczyn jest przeważnie 1 ,5 . . . 2 razy większa niż maksymalne zużycie paliwa przez silnik przy ciśnieniu tloczenia 0,15 do 0,25 kG/em2. Gdy chodzi o silniki wysokoprężne, wydajność pompy zasilającej przewyższa zwykle zużycie paliwa 7 10 razy, przy ciśnieniu tłoczenia około 1 kG/cm2. Tak duży nadmiar wydajności jest potrzebny z uwagi na konieczność zapewnienia intensywnego krążenia paliwa w układzie zasilania, co zabezpiecza urządzenie wtryskowe przed zapowietrzaniem się.

 

Tags: , ,

Comments are closed.