Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Wypływ paliwa z dyszy

Posted in Uncategorized  by admin
October 15th, 2016

Gaźnik górnossący, spotykany obecnie najrzadziej, instalowany jest dość nisko pod rurą ssącą, co wymaga stosowania długiego przewodu ssącego. Gaźnik taki łatwo ulega zanieczyszczeniu błotem, wodą lub olejem i jest na ogół trudno dostępny, co w znacznym stopniu utrudnia obsługę. W gaźniku górnossącym kropelki ciekłego paliwa są porywane przez strumień powietrza ku górze. Jeżeli prędkość przepływu powietrza w gardzieli jest niewielka, największe kropelki paliwa nie mogą być uniesione przez powietrze i opadają lub unosząc sie nieco ku. górze osiadają na ściankach rury ssącej i spływają po nich, co powoduje  zubożenie i niejednorodność mieszanki, i np. poważnie utrudnia rozruch silnika

Rozkład ciśnienia w przewodzie ssącym zależy od uchylenia przepustnicy. Aby zapewnić intensywne wydobywanie się paliwa z rozpylacza, jego wylot umieszcza się w obszarze, gdzie panuje najmniejsze ciśnienie. W okresie pełnego uchylenia przepustnicy wylot rozpylacza powinien znajdować sie w przewężeniu gardzieli (ciśnienie Pg), a podczas jałowe. biegu silnika w pobliżu przepustnicy (ciśnienie Pp). [więcej w: Parking lotnisko Pyrzowice, parking pyrzowice, parking lotnisko Chopina ]

Gaźnik opadowy szczególnie nadaje się do silnika górnozaworowego, w którym układ rury ssącej i kanałów w glowicy cylindrów zapewnia nieprzerwane opadanie przepływającej mieszanki ku dołowi. Paliwo nie wykazuje skłonności do wytrącania się z mieszanki w postaci kropelek osadzających sie na ściankach rury ssącej, a w wyniku tego rozruch silnika na zimno jest łatwiejszy niż w razie stosowania gaźnika górnossącego. Wadą gaźnika opadowego jest skłonność paliwa do spływania do cylindrów w przypadku przelania gaźnika np. wskutek nieszczelności zaworka iglicowego lub nieumiejętnego rozruchu silnika. Przepływ powietrza przez gaźnik. Prędkość przepływu powietrza przez gaźnik jest zmienna, a ilość powietrza przepływającego w jednostce czasu przez gardziel zależy od prędkości biegu silnika i uchylenia przepustnicy. Intensywność przepływu powietrza przez gaźnik wzrasta z przyspieszaniem biegu silnika, jeżeli uchylenie przepustnicy jest stałe, albo kiedy przy stałej prędkości obrotowej walu korbowego uchyla się przepustnice.

Wypływ paliwa z dyszy. Intensywność wypływu paliwa z dyszy zależy od:

— znamionowej przepustowości dyszy, tj. wymiarów geometrycznych jej kalibrowanego kanalika,

— podciśnienia u wylotu rozpylacza,  różnicy poziomów paliwa w komorze pływakowej  i u wylotu rozpylacza (lub w studzience).

Tags: , ,

Comments are closed.