Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
Wypożyczalnia i wynajem samochodów Gdańsk

Zbiorniki paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
October 14th, 2016

Wymienione niedogodności tracą na znaczeniu gdy chodzi o silniki wysokoprężne. Olej napędowy nie należy bowiem do materiałów niebezpiecznych z uwagi na łatwopalność, a urządzenie wtryskowe uniemożliwia przypadkowe opróżnienie się zbiornika, jeżeli tylko przewody paliwa są szczelne. Tak więc ze względu na prostotę instalacji układy opadowe są często stosowane do zasilania tanich silników wysokoprężnych, zwłaszcza ciągników drogowych i rolniczych. Oczywiście do układu opadowego musi być odpowiednio dobrana pompa wtryskowa. Większość stosowanych pomp wtryskowych pracuje prawidłowo przy ciśnieniu podawania paliwa 0,5 do m słupa paliwa.

Elementy układów zasilania, Układ zasilania składa sie zwykle ze zbiornika paliwa, filtru wstępnego oczyszczania, pompy zasilającej, filtrów dokładnego oczyszczania oraz przewodów. Układy zasilania silników wtryskowych wyposaża się w wysokowydajne filtry dokładnego oczyszczania, które powinny oddzielać wszystkie zanieczyszczenia mechaniczne o ziarnistości powyżej 0,001 mm. W układzie zasilania wysokoprężnego silnika wielopaliwowego, przystosowanego do zasilania benzyną stosuje się często dodatkową pompę zasilającą, najczęściej elektryczną, wspólpracującą szeregowo z główną pompą zasilającą. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów ]

Wykonanie zbiornika paliwa. Prawie zawsze zbiorniki wykonywane sa z blachy stalowej, przez spawanie lub zawijanie obrzeży i nitowanie. Ze względów bezpieczeństwa przeciwpożarowego wymaga się, aby blacha na szwach zbiorników nitowanych była podwójnie zawijana. Od wnętrza zabezpiecza się ścianki zbiornika przed korozją przez nałożenie odpowiednich powłok ochronnych.

Najczęściej stosowane są zbiorniki cynkowane od wewnątrz lub ołowiowane, Możliwe jest ich zabezpieczenie przez bonderyzację lub lakierowanie, przy czym lakier powinien być odporny nie tylko na paliwo, lecz także na alkohol. Pojemność zbiornika jest zwykle tak dobrana, aby pojazd całkowicie obciążony mógł przejechać bez potrzeby uzupełniania zapasu paliwa co najmniej 350. . 500 km.

O kształcie zbiornika decyduje zwykle miejsce jego wbudowania. Zbiorniki cylindryczne stosowane są głównie w pojazdach ciężarowych. Samochody osobowe wyposaża się przeważnie w spłaszczone zbiorniki kształtowe, co pozwala na dobre wykorzystanie miejsca. Zbiornik płaski ma zwykle wnękę w dnie, z której pobiera się paliwo, aby bez względu na pochylenie pojazdu pompa zasilająca mogła bez zakłóceń zasysać paliwo aż do całkowitego opróżnienia zbiornika.

Osprzęt zbiornika paliwa. W najniższym punkcie zbiornika paliwa znajduje się korek spustowy, zwykle o średnicy co najmniej 15 mm, umożliwiający usuwanie szlamu i zanieczyszczeń. Wewnątrz zbiorników paliwa o dużej pojemności, głównie oleju napędowego, umieszcza się zwy kle specjalne przegrody tłumiące. Zapobiegają one zbyt silnemu falowaniu, przelewaniu i pienieniu się paliwa, zwłaszcza w częściowo próżnio nym zbiorniku i w trakcie silnego hamowania lub 41-3. Zbiornik pal iwa podczas jazdy po wyboiste j nawierzchni, co łatwo mogłoby spowodować np. wysoce niepożądane zapowietrzanie się urządzenia wtryskowego.

Zbiornik paliwa umieszczony jest zwykle w pewnej odległości od silnika i przymocowany do wsporników ramy lub nadwozia stalowymi obejmami, zaopatrzonymi w elastyczne podkładki z gumy lub filcu. Zabezpiecza to zbiorniki przed pękaniem wskutek drgań i wstrząsów. Górna lub boczna ścianka zbiornika•paliwa zaopatrzona jest w króciec wlewowy z wyjmowaną stożkową wkładką, najczęściej z siatki metalowej. Wkładka ta wychwytuje duże zanieczyszczenia mechaniczne,. jakie przypadkowo mogą znaleźć się w paliwie, a ponadto w razie pożaru utrudnia przedostawanie się otwartego płomienia do wnętrza zbiornika.

Tags: , ,

Comments are closed.